Maand 1 keer voorkomen in keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

emel01

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
hi
zie afbeelding van mijn s-query. ik heb 2 tabellen gekoppeld waardoor ik nu de maandnamen zie van elk veld (registratie van gebeurtenis in bepaalde maand).

nu wil ik in het formulier een keuzelijst maken, met 12 keuzes (de maanden). als ik via de wizzard een lijst toevoeg, krijg ik een keuze lijst met wel 70 x januari, dan 50 x februari, etc. dat wil ik dus niet. simpele lijst met 12 maanden , daarna moet er een selectie openen van de maand van keuze.

Bijlagen

• maanden.jpg
    maanden.jpg
    62,1 KB · Weergaven: 36
Even een voorbeeld gemaakt met de tabel Customers uit de voorbeeld database Noordenwind. In plaats van om maanden gaat het in dit voorbeeld op basis van landen. Het principe is echter het zelfde.

Selecteer in de keuzelijst op het formulier een land. Is dit waar je ongeveer naar op zoek bent?

Zie bijlage:

mvg
Charles

Bijlagen

dit is idd precies wat ik zoek....maar als ik dat probeer uit te pluizen gaat hij meteen naar de visual basic tool. Zo ver ben ik nog niet...

:O(

Als je het dan via de wizard wilt doen moet je eens rechtklikken in het 'grijze' veld van de query tool. Je kunt nu eigenschappen instellen als 'unieke waarden' en unieke records.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan