• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maand koppelen aan weeknummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

basboy1991

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2012
Berichten
43
Goedendag allen,

Voor mijn werk ben ik bezig met een logboek om te kijken wat de dieren hebben gegeten. ik heb in kolom B alle weeknummers (1-52) gezet. Om het geheel nog overzichtelijker wil ik met subtotalen werken op basis van de maanden.

Alleen hoe krijg ik excel zover dat hij weet welke maanden bij welke weeknummers horen (ook de onderbroken weeknummers/dagen) of moet ik werken met data (van 1-1-2017 tot 7-1-2017 bijvoorbeeld). ik voeg hierbij mijn excelbestand Bekijk bijlage logboek.xlsxBekijk bijlage logboek.xlsx
 
Bedankt @edmoor, nu wil ik de namen in excel in Kolom a invoeren dit lukt alleen niet want hij blijft denken dat het januari is
 
Ik heb geen idee wat je bedoeld. kolom A in het Blad1 is leeg en daar kan je invoeren wat je maar wil. Dat staat helemaal los van het bepalen van de maand die hoort bij het weeknummer in kolom B.
 
Laatst bewerkt:
klopt wat ik daar deed was maand(j4), die liet ik formule sleepte ik naar week 52 maar met de notatie (mmm) blijft hij JAN aangeven
 
Om de maandnaam op die manier aan te geven is alleen dat cijfer niet voldoende. Wijzig dan de formule in dit:
=TEKST("1-" & MAAND(DATUM($B$1;1;RECHTS(B3;2)*7-2)-WEEKDAG(DATUM($B$1;1;3))) & "-" & $B$1;"mmmm")
 
Waarom niet alleen de datum berekenen en dan de celeigenschappen op 'mmm'?
Code:
=DATE($B$1;1;(ROW()-2)*7-2)-WEEKDAY(DATE($B$1;1;3))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan