• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maand opdelen in 4 weken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit geeft het weeknummer binnen de maand:
=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(DAG($B$6)/7;0)

Je kan dus dit eens proberen:
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BOVEN(DAG($B$6)/7;0)=1;"ja";"")

Voor week 4 gebruik je dan deze vergelijking"
=ALS(AFRONDEN.NAAR.BOVEN(DAG($B$6)/7;0)>=4;"ja";"")

Laatst bewerkt:
lukt al aardig :thumb:, enkel nog dat de weken op een maandag dienen te beginnen, nu rekent het niet op maandagen

in het werkblad hierboven werken de 2 laatste formules precies niet na ingave . sorry

Laatst bewerkt:
Ik heb jouw werkblad gebruikt en daarin werkt het prima, of je hebt niet goed uitgelegd wat precies je bedoeling is.

Laatst bewerkt:
Ok. M.b.t. je initiële vraag werkt het dus prima en slaat je opmerking in #4 op het feit dat er niet met de maandag wordt gerekend. Dat is toch wat anders dan simpelweg zeggen dat het niet werkt.

klopt, als ik het eerder gepost bericht kon wissen deed ik het, maar lukt niet

Dat moet ook niet want dan klopt het verhaal van #1 naar #7 niet meer ;)
Wat die maandag betreft moet ik het ook even aan een ander laten.

mss moet ik een hulpkolom (kolom M) invoegen zoals in bestandje
kolom M rekent wel met maandagen als begin vd week

bedankt voor mij te richten naar een oplossing Edmoor.

ik ben er nog niet uit

Bekijk bijlage weeknummer ed.xlsx

Laatst bewerkt:
Nog even gekeken. Een hulpkolom zou kunnen maar dan wil je daar wel de berekende datum hebben. De datum van de maandag in de week van een opgegeven datum kan je zo berekenen:
=ALS(WEEKDAG($B$6)=1;$B$6-6;$B$6-(WEEKDAG($B$6)-2))

ik begrijp dit niet zo goed.
is dit niet wat ik in kolom N doe?

zie #10

Laatst bewerkt:
In je laatst geplaatste document staat helemaal niks in kolom V.

Ok. In die kolom haal je het dagnummer in de week op. De functie in #11 geeft de datum van de maandag in de week van een opgegeven datum terug.

Laatst bewerkt:
dit geeft het weeknummer in de maand aan (als je met maandag begint) dus week 0 en week 5 doen ook mee.
Code:
=AFRONDEN.NAAR.BOVEN((DAG($B$6)-KIEZEN(WEEKDAG(DATUM(JAAR($B$6);MAAND($B$6);1);11);0;6;5;4;3;2;1))/7+1;0)-1
zile grijze cellen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan