Maand selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

noukietje

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2006
Ik wil gegevens van een bepaalde maand. Daarvoor heb ik in mijn Query in mijn criteria van veld datum. Between[begindatum] and [eindatum] maar is het niet mogelijk om bijvoorbeeld enkel de maand op te geven? Vb dat ik enkel 4 of april moet typen?

Alvast bedankt,

Nouk

Je vraagstelling is me niet geheel duidelijk, maar ik denk dat je in de richting wilt van month(now) & "- "& year(now)

Gewoon dat mijn Query mij de vraag heeft welke maand en dat ik dan gewoon vb april in typ en dat ik alle gegevens van de maand april krijg.

Grtjs

kun je mdb posten en precies vertellen waar je probleem zit ik snap je wel en kan je misschien op die manier helpen :cool:

SELECT werknemers.[Naam WN], [einduur]-[pauze] AS [Uren chauffeur], ritten.ritdatum, producten.producten, wagens.nummerplaat
FROM werknemers INNER JOIN (wagens INNER JOIN (producten INNER JOIN ritten ON producten.productnr = ritten.product) ON wagens.wagennr = ritten.wagens) ON werknemers.[nr wkn] = ritten.chauffeur
WHERE (((werknemers.[Naam WN])=[welke chauffeur]) AND ((ritten.ritdatum) Between [begindatum?] And [einddatum]));

Volgens mij is het gewoon iets specifiek in criteria typen. [welke maand] maar daar iets voor maar ik zou begot niet weten wat.

Laatst bewerkt:
Sorry mdb mag je niet posten dan moet je het eerst in een rar of zip bestand plaatsen.

Ja ik weet wel een oplossing, maar is wel omvangrijk:

Je maakt een niet-afhankelijk keuzelijst aan op een formulier.
Je noemt het formulier 'kzdtm' en de keuzelijst noem je 'mnd'
Deze laat je vullen met 'lijst met waarden'
De waarden zijn dan 01; "Januari";02;"Februari" enz.
Afhankelijkekolom is 1
aantal kolommen is 2
kolombreedten 0cm;3cm

Gebeurtenis na bijwerken is docmd.runquery "Querynaam"

Je krijgt op het formulier nu keurig uitklapscherm met de namen van de maanden, na het selecteren van de maand voert hij de query uit

In je query geef je aan bij criteria van de datum
>="01-" & Forms!kzdtm!mnd & "-" & year(now) and <="31-" & Forms!kzdtm!mnd & "-" & year(now)

Ik hoop dat je dit een beetje snapt en dat het is wat je bedoelt!

Laatst bewerkt:
Vind ik te moeilijk, dan ben ik beter af met wat ik nu heb, het werkt perfect zo maar ik dacht als ik gewoon maar de maand hoef in te typen is het nog makkelijker.

Toch bedankt om je hoofd erover te breken ik heb nog een andere hoofdbreker op het forum staan van die kalender.

En ik bedenk hier nog iets weet ook niet of het mogelijk is maar ik ga dit apart posten, dus nog een hoofdbreker erbij!

noukietje zei:
SELECT werknemers.[Naam WN], [einduur]-[pauze] AS [Uren chauffeur], ritten.ritdatum, producten.producten, wagens.nummerplaat
FROM werknemers INNER JOIN (wagens INNER JOIN (producten INNER JOIN ritten ON producten.productnr = ritten.product) ON wagens.wagennr = ritten.wagens) ON werknemers.[nr wkn] = ritten.chauffeur
WHERE (((werknemers.[Naam WN])=[welke chauffeur]) AND ((ritten.ritdatum)>="01-"& month(now)& "-" & Year(now)
Volgens mij is het gewoon iets specifiek in criteria typen. [welke maand] maar daar iets voor maar ik zou begot niet weten wat.

Dit had ik niet gezien voeg het volgende bovenstaande eens toe en je krijgt alle vanaf 01-04-2006!

het is niet de bedoeling dat ik alles vanaf die bepaald datum krijg. Want als ik dan bijvoorbeeld al heb ingegeven voor de volgende maand komt dat er dan ook bij, en dat mag niet ik moet enkel van 1 specifieke maand hebben.

Ben geen makkelijk mens he :eek:

'k heb het gevonden.

In mij Query maak ik gewoon een kolom bij met de volgende expressie Expr1: Month([ritdatum])

en dan gewoon in mijn creteria vragen welke maand.

Simpel als je het weet maar je moet het weten he;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan