Maand selectie afdrukken op rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankinZwolle

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2014
In de zip file een kleine opzet van een functie waar ik naar op zoek ben.

Dus let niet op de lay-out/weergave. Gaat om het resultaat.

Als je het formulier Selectie opent kun je een maand nummer (kies als je test tussen 7 en 12) en een jaar (kies voor testen 2014). Klik op print en er wordt een rapport geopend. Op dit rapport staan 2 subrapporten, met dank aan de beantwoorders van mijn vorige vraag. Bovenin het rapport wil ik de omschrijving die hoort bij de maand die ik kies. Dus kies ik 8 dan moet daar August (programma zal in Oeganda gebruikt worden). 12 moet December tonen. Ik heb het jaar wel op het rapport. Alleen lukt het me niet om deze maand er op te krijgen.

Ik heb ook al geprobeerd om de maand omschrijving uit de tabel Test te halen maar ook dat krijg ik niet voor elkaar. In de tabel Test staan namelijk alleen die gegevens op basis van het ingevoerde maand nummer.

Bijlagen

Je zal er vast een reden voor hebben, maar vind je de velden [Year], [Month], [Month Name] en [Quarter] niet een beetje overkill? Bovendien zijn ze totaal niet genormaliseerd; niemand houdt je tegen als je de waarden 2014 - 4 - August - 1 invoert. En dat klopt voor geen kant :).
Deze 4 velden kun je probleemloos (sterker nog: zou je zonder meer moeten) vervangen door één datumveld. Is nog makkelijker in te vullen ook, want je kunt dat datumveld een standaardwaarde geven, en er een Datepicker aan hangen. Eigenlijk slaat dit zo nergens op. Klinkt wellicht hard, maar dit is echt totaal onlogisch. Als je een datum hebt, kun je op basis daarvan alle overige velden perfect en volkomen foutloos uitrekenen, en sluit je de mogelijkheid uit dat wie dan ook er een foute waarde in kan rossen. Dus dit is heel erg af te keuren :).

Hoe los je jouw probleem (want je had ook nog een vraag) op? Door de gekozen waarden mee te geven als OpenArgs parameter en op het rapport weer uit te lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan