maandcontract ADSL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter Mors

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
47
Ik zit in een tijdelijk huis (nog voor een 1/2 jaar) Zijn er ADSL providers met opzegtermijnen van een maand, zoda ik bij een verhuizing het af kan sluiten. Heb begrepen dat sommige providers anders als je binnen een jaar verhuist je niet willen verhuizen maar het zien als een nieuw abonement en je dan dus 2 rekeningen krijgt.

Alvast bedankt
Peter
 
Ik weet geen provider die dit heeft, maar het probleem komt me bekent voor.

Wij hebben het toen met wanadoo gehad. Mijn moeder had een vriend en die kwam bij ons wonen. Hij wilde zijn internet opzeggen, maar dat werd geweigerd omdat hij een contract voor nog 3/4 jaar had.

Na veel bellen en vaak de situatie uitgelegt te hebben kregen we eerst te horen dat we het laagste abbonement moesten nemen en dan minder hoefden te betalen. Hier waren we het niet mee een en na nog vaker gebeld te hebben is het abbonement uiteindelijk opgezegt.

Wanadoo doet hier dus moelijk over, maar er zijn ongetwijfelt providers die ook halfjaarcontracten hebben en misschien ook wel maandcontracten. Ik zal even zoeken.

EDIT:


xs4all: 1 jaar, daarna verlenging per maand, opzegtermijn van 1 maand

wanadoo: minimaal 12 maanden

tiscali: Indien de Abonnee ADSL via het KPN netwerk afneemt en binnen 12 (twaalf) maanden na de ingangsdatum van de Dienst verhuist, dan is de Abonnee de resterende maandelijkse abonneegelden voor het eerste jaar verschuldigd aangezien de telecomoperator (KPN) aan Tiscali de kosten voor de verbinding van de Dienst voor het eerste jaar in rekening brengt.

casema: Het Internet Abonnement wordt aangegaan voor een minimumduur van twaalf (12) kalendermaanden.

Bij planet, hetnet, 12move en chello kon ik niks vinden over contract-duur.
 
Laatst bewerkt:
Het is in pricipe altijd zo dat als je verhuist naar een gebied waar de gekozen provider geen internet kan leveren je altijd (met inachtneming van de opzegtermijn) het contract kan opzeggen.
Dus stel, je neemt nu kabelinternet van Casema, je verhuist over een half jaar naar een gebied waar Casema geen kabelinternet heeft, kan je er gewoon vanaf.
 
Geplaatst door maestro12
Het is in pricipe altijd zo dat als je verhuist naar een gebied waar de gekozen provider geen internet kan leveren je altijd (met inachtneming van de opzegtermijn) het contract kan opzeggen.
Dus stel, je neemt nu kabelinternet van Casema, je verhuist over een half jaar naar een gebied waar Casema geen kabelinternet heeft, kan je er gewoon vanaf.

Dat neem ik aan van wel ja anders zou het een beetje ***lig zijn betaal je dubbel internet en je krijgt er maar een ;).

Ervan uitgaan dat je in dat gebeid waar geen casema is je ander internet neemt :p

EDIT: Is dat een niet toepasselijk woord wat ik daar heb gebruikt? Ik heb ken de huisregels wel een beetje over dat taalgebruik, hmm dacht toch echt dat dat nog wel kan.:confused:
 
Toch maar even goed de algemene voorwaarden van je huidige provider na lezen want er zijn de laatste tijd nogal wat wijzigingen geweest.(bij eigenlijk de meeste providers)
 
bedankt

Bedankt voor de info. Was van plan om naar tiscalli tew gaan, maar blijkt nu dus toch geen verstandige keus want in nieuwe gebied kan ik tiscalli en casema ook krijgen. Kom er dus niet zomaar van af.
Ik ga nog maar eens verder zoeken. Heweft een van jullie ervaring met tweakdsl?

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan