• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maandelijks bedrag opnieuw bepalen

bvermeulen

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Ik heb een Excelbestand waarin ik een lening heb staan. Deze lening heeft een looptijd van 20 jaar met een maandbedrag van €116,66.

Er is een mogelijkheid tot extra aflossing met minimaal €250 per keer. Op dat moment wordt het maandbedrag afgelost tot een minimum van €35. Daarna kan de looptijd verkort worden.

Ik wil dit in het Excelbestand kunnen verwerken, maar ik weet niet welke formules ik daarvoor het beste kan gebruiken...

Kan iemand mij daarbij helpen? Mocht dit niet volledig kunnen, dan zou het gedeelte van het extra aflossen en met verminderen van het maandbedrag al super zijn.

Bijlagen

@johan
Ik lees in de vraag dat het maandbedrag omlaag moet na een extra aflossing.
dan zou het gedeelte van het extra aflossen en met verminderen van het maandbedrag al super zijn.

Je hebt gelijk Willem.
Daar heb ik even overheen gelezen.

Als de vraag anders gesteld was dan heb je een mooie oplossing waar ik niet op was gekomen,

Ergens overheen lezen is menselijk gebeurd mij ook wel eens

Terug
Bovenaan Onderaan