• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MAanden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frolijk

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2016
Berichten
5
Ik zou graag in een exceelsheet een overzicht maken van kosten die ik maak, als gastouder, voor uitgaven aan voedingen. Per datum. Ik heb inmiddels voor elkaar dat hij automatisch naast de datum, van die datum ook een 1 maakt voor bijv. januari. Nu wil ik onder aan de excel dat hij automatisch alles van januari bij elkaar optelt. Maar ook van alle data in Februari automatisch de kosten optelt.

Heb al iets geprobeerd met =SOM.ALS maar ik kom er niet uit.

De kosten die opgesteld moeten worden gaan over meerdere cellen. Van globaal C6 tot R99.

Een voorbeeld hier, weliswaar op Google Spreadsheet, maar die codes zijn bijna gelijk:

https://drive.google.com/open?id=1N9xQv70k3GYNwiwZ52h8_Ki--PqUVeG-z1KbjPOGyps

Hoop dat jullie kunnen helpen...
 
frolijk,

Waarom post je het bestandje niet gewoon hier, als het te groot is kun je het ook zippen.
Klik rechts onder op "Ga geavanceerd" Scrol naar beneden en klik op "beheer bijlagen"
 
Je houdt graag controle over de dingen?
 
Hallo

Ik heb geen idee waar ik het moet toevoegen, ik die geen knop van een bijlage. Maar kunnen jullie vanuit spreadsheet mij niet verder helpen? En van draaitabellen heb ik geen verstand. Ik ben een Excel/Spreadsheet beginner...

Ik hoop toch dat jullie kunnen helpen.

Groet
 
Hoi Cobbe

Dank voor je hulp, maar het is niet wat ik zoek want de verkeerdere dingen worden opgeteld. Hij telt nu alles wat onder elkaar staat op. Bijv. kijkend naar lunch telt ie de lunches van januari en februari op. Dat moet dus niet. Tel ik alle voedingskosten uit januari op dan kom ik op (0,24+0,24+0,57) = 1,05. Dat bedrag moet dus onderin bij januari komen te staan. En als ik dan nog een regel van een datum in januari zou toevoegen, moet die automatisch er bij worden opgeteld. Datzelfde geldt voor februari (totaal kosten 1,28), maart etc etc etc.

Hoop dat je kunt helpen!
 
Begin eerst je werkblad goed op te zetten: begin in cel A1 met de titel 'Datum'

kolom A B C D E F
Datum naam Ontbijt Lunch Tussendoortjes Diner

Daarna gaat alles als een zonnetje
 
Helaas werkt niet oplossing niet voor mij snb. Want dan moet ik voor ieder kind die op dezelfde datum komen weer een nieuwe regel aanmaken. Zoals ik het oorspronkelijk had ingedeeld kan ik per datum aangeven welk kind evt iets heeft gehad. Hoef ik niet voor ieder kind die op dezelfde datum is geweest een regel aan te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan