• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Maandgemiddelde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Filmpjes

@sickofitall

in één woord: GEWELDIG!

OK : de theorie en praktijk is me nu vrijwel helder: probleem wederom hetzelfde: excel trekt dit niet.

de measure per bedrijf voor 50 bedrijven is op dagelijkse basis en dat dan voor 19 jaar lang: ergo ontzettend veel data; ik heb je theorie gechecked en voor een kleiner bereik is dit inderdaad wel mogelijk. voor mijn dataset doet excel het eenvoudigweg niet; hij berekend gemiddelden eerst per dag voor alle bedrijven onder elkaar: dat is dus 50*aantaldagen per jaar* aantal jaren. dat past niet in excel.

óf er moet een methode zijn waarbij hij de zaak van tevoren naast elkaar ipv onder elkaar zet

óf ik moet alsnog een ietwas simpeler formuletje gebruiken waarbij ik gewoon maandgemiddelden naast een kolom met de maanden zet per aandeel en dat dan gewoon naar rechts sleep voor alle bedrijven(als je dit zou kunnen ben ik eeuwig dankbaar)

iemand? gr joerie

Gelukt!!

here's the thing:

Haije ik heb het exact gedaan zoals jij zei: als ik dit met een klein bereik doe verander ik eerst de opzet van de tabel; daarna vergroot ik het gegevensbereik dat dan volgens de door mij aangepaste opzet in de tabel wordt ingevoegd. dit werkt prima (rotklus maar het werkt)

Ik wil je bedanken voor je tijd en uitleg; ga vandaag al die draaitabellen maken want heb van deze data per industrie 50 bedrijven, voor 8 industrieeen dus echt voldoende te doen!

nogmaals dank!!

groet Joerie

Graag gedaan

Joerie,

graag gedaan, blij dat ik kon helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan