• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Maandregistratie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

remmie63

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2011
Beste, ik ben een maandregistratie formulier aan het maken. Bij datum invoer in A1 zou het werkblad de werkdagen van de weken van die maand moeten invullen. Helaas loop ik tegen een probleem dat de formule in B3 niet de juiste maand pakt en vaak ook de de laatste week van de vorige maand laat zien terwijl de bedoeling is om de eerste week van de gekozen maand (waarin de maandag voorkomt) mee te beginnen. Wie heeft een oplossing?

Alvast dank voor de moeite!

Bijlagen

Hallo, nee hij mist de eerste week van, in dit geval, december. Hij moet alle weken van de geselecteerde maand laten zien binnen de werkdagen.

Moet de layout er ongeveer zo uitzien, of had je iets anders in gedachten?

1784021684370.webp

terwijl de bedoeling is om de eerste week van de gekozen maand (waarin de maandag voorkomt) mee te beginnen

Soms moet je u zelf eens afvragen wat je eigenlijk wil.

zoiets (met een VO voor die dagen die buiten de maand vallen + de isoweeknummers
Edit : 5e week wordt niet gehandeld als de maandag buiten de maand valt eigenlijk is er nooit een 5e week

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wat wil je zien als de eerste dag van de maand op dinsdag valt?

Dan moet je dus niet de maandag kijken maar de vrijdag.
Kun je dit bestandje invullen met de datums die je elke maand wilt zien Want ik zie allerlei vragen komen ivm met "als dag dit dan dat" enz

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zoiets (met een VO voor die dagen die buiten de maand vallen + de isoweeknummers
Edit : 5e week wordt niet gehandeld als de maandag buiten de maand valt eigenlijk is er nooit een 5e week
Ja en nee, in dit geval als de maandag verder in de week valt heb je die 5 e week nodig om de hele maand zichtbaar te maken.
Dit is 'em! Fantastisch. Mooi werk. Dank je wel. Dit gaat veel tijdwinst geven.
Hartelijk dank voor de moeite!

Houd er wel rekening mee als je het zo doet dat een zelfde week in 2 maanden kan voorkomen.
Zie bestandje

Bijlagen

Houd er wel rekening mee als je het zo doet dat een zelfde week in 2 maanden kan voorkomen.
Zie bestandje
Dat is geen probleem! Als de gekozen maand er maar helemaal in voor komt.
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik heb wel de datumnotatie moeten aanpassen in A1 naar mm-jjjj. Anders gaat er toch iets mis en ook met de weeknrs.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan