• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

maandwedde uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hoi,

aansluitend op dit topic vraag ik hulp om een excel bestand te maken.

Is het mogelijk om waardes toe te kennen aan bv(zie bijlage) Vzat of v of d en zo een maandloon te kunnen uitrekenen.

V staat hierbij voor zaterdag werk: dit is (uurloon * 12)+ 50%
v staat voor vroege ploeg (uurloon * 8)+12.5%
d staat voor dagwerk (uurloon * 8)
N staat voor weekend nachtwerk (uurloon * 8)+50%
l staat voor late ploeg (uurloon * 8)+12.5%

uurloon is laat ons zeggen 16€

Hoe kan ik hier starten om tot een totale maandwedde te komen in euro(bruto)

De bedoeling is om dit uit te werken tot een jaaroverzicht met maandelijkse bruto en nettowedde waarbij nettowedde uitgerekend word volgens een lijst met zelf bepaalde baremas.(hoe hoger de brutowedde,hoe hoger het % rsz afgehouden word)

Gr. Jan

Laatst bewerkt:
Zoek het in de richting van meerdere ALS na elkaar .

wegens bedtijd een verkorte formule , deze moet je nog aanvullen , let ook op dat ik van V een Vz heb gemaakt .

=ALS(OF(B2="v";B2="L");($E$1*8)+12%;ALS(B2="Vz";($E$1*12)+50%;ALS(..........;"")))?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Sorry, maar hier begrijp ik geen snars van:wat betekent die ALS,OF,$ en hoe pas ik dit toe op verschillende cellen?

Dan vermoed ik wat jij wil voor jouw te hoog gegrepen is .
Het kan niet de bedoeling zijn dat we hier en kant en klare loon sheet gaan uitwerken .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan