Maar één laptop heeft internet via de router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jellesnietes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2013
Beste mensen,

In ons studentenhuis hebben wij een Netgear wnr3500 router en ubee modem van Ziggo. Het internet was al lange tijd slecht doordat de router automatisch het kanaal selecteerde en ons internet werd weggedrukt. Na een hoop gebeun (ik ben verre van een ict'er) is het mij gelukt op de router in te loggen via het ip-adres van de router en het kanaal te veranderen. Ik heb dit een paar keer opnieuw gedaan om te experimenteren met de kanalen. Dit is overigens gelukt.

Echter, ergens heb ik iets hopeloos verkeerd gedaan. Als ik nu de router hard reset komt de router wel in beeld bij de draadloze netwerken maar kan ik het netwerk niet simpelweg instellen door me op deze default aan te melden. Ik kan hem nu aanklikken en ik raak meteen verbonden. Ik moet nu de router instellen via een kabel naar de router, maar dit lukt mij alleen als het internet ontkoppelt is (zelfde poort). Ik kan niet meer via het ip adres van de router inloggen.

Het vreemde aan het verhaal is dat wat ik ook probeer, mijn laptop altijd internet krijgt. Welke veranderingen ik ook maak. Mijn huisgenoten echter kunnen niet meer op het internet. Zij krijgen de melding dat het de dns-server niet reageert. Bij mijn laptop krijg ik via ipv4 wel internet en via ipv6 niet. Internet bij mij, zoals jullie zien, doet het dus wel prima.

Internet via de kabel, ik gebruik zelf windows 8, McAfee internet security en de rest van de vragen durf ik niet te zeggen *schaam*.

Graag zou ik weer terug naar de situatie waarin iedereen internet heeft. Ik hoop dat jullie hier mij kunnen helpen.

Groeten,

Jelle

Laatst bewerkt:
Router ontkoppelen van je ubee modem/router. Stroom eraf.
Router met een kabel aan je laptop hangen en power erop.
Inloggen ( adres krijg je via start->start->uitvoeren->type cmd en je krijgt een dos console->type ipconfig. Dan kijk je naar de gatewayserver waar een adres staat in de vorm van 192.168.1.2 o.i.d. Dit adres type je in de adresbalk van een browser. http://192.168.X.X en inloggen )
Instellen als switch. Dat doe je door de "dhcp" server te disablen. Zoek dat in een van de opties.
Gebruik daarna alleen 4 van de 5 poorten achterop. Je ziet welke 4 van de 5 hetzelfde zijn.
Ook de utp kabel van je modem/router erinprikken.

Als eerste de stroom op je modem/router en wacht tot alle ledjes branden.
Stroom op je router. Ook daar wacht je tot alle (benodigde ) ledjes branden.
Laptop opnieuw opstarten en ziedaar, verbinding:)

Even de router weghalen, resetten naar factory defaults in via een kabel inloggen op de router. Mogelijk moet je je computer even een vast IP-adres geven om de router te kunnen bereiken (eerst gewoon proberen). De router moet dan niet zijn verbonden met de modem.

Vervolgens bij de wireless settings je kanaal kiezen en je beveiliging instellen op WPA2 en een password kiezen. vervolgens hoef je niet veel meer te veranderen en kan je de router terughangen. Eventuele extra aanpassingen zijn afhankelijk van Ziggo, maar dat weet ik zo niet.

Resetten naar factory (gaat bij ziggo via een knopje op de achterkant van de router , die moet je dan met een pen indrukken.. ik heb hem zelf ook dus dat kan ik weten :P) dan kun je inloggen bij de ziggo router door 192.168.178.1 in je internet browser in te typen. En als het goed is gaat hij dan of door een installatie procedure of je moet hem zelf instellen. Dan kijk je gewoon bij de menuutjes aan de linker kant naar codes enzo. Succes ermee!

Bedankt voor de reacties! Echter, bovenstaande heb ik geprobeerd (eerder ook al) maar enkel mijn laptop blijft verbinding houden. Ik krijg dus makkelijk internet. Alleen komt er nu een getal achter de naam te staan die de router heb gegeven. Inmiddels staat er een 3 achter. Een huisgenoot vertelde mij dat hij na een aantal keer opnieuw opstarten even verbinding had omdat hij ook een drie achter de naam van de router had staan. Daarvoor bleef zijn verbinding beperkt, zonder internet, met een twee achter de naam van de router met de melding dat hij geen verbinding heeft met de DNS-server.

Ik snap alleen niet wat het nut is van het disabelen van de DHCP?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan