Maar één pc tegelijk op internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marusch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 nov 2011
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort wat problemen met mijn internetverbinding en vroeg me af of één van jullie mij kan helpen. Ik heb een UPC internetverbinding met een Netgear wgr614 v5 router. Dit werkt op zich prima. Ik heb de router ingesteld en ik kan netjes met elk apparaaat inloggen op het netwerk (laptops, telfoons), maar er kan maar met één apparaat tegelijk internetverbinding gemaakt worden. Bij de andere apparaten staat dan geen internetverbinding mogelijk.

Nou heb ik echt geen idee wat ik verkeerd doe, want ik ben totaal niet handig met computers. Ik heb alles ingesteld volgens de handleidingen die ik op internet heb gevonden, maar het werkt nog steeds niet goed. Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? En kunnen jullie mij ook uitleggen waar in de Netgear router ik de kabel van UPC in moet doen? Soms lees ik dat ie in de WAN poort moet, soms dat ie in één van de vier andere poorten moet? Graag jullie advies!!

Groetjes,
Maruschka

Lijkt me niet het probleem : http://support.netgear.com/app/answers/detail/a_id/12923#howmanycomps

Daar staat dat wifi zeker 5 verbindingen ondersteunt. Bekabeld zijn het er meestal 4.
Heb je het manual doorgenomen? daar staat op blz 2-7 dat er 4 pc's met een kabel aangsloten kunnen worden. De poort het dichtst bij de antenne (internet port) is degene die je met de modem (heeft upc een kabelmodem?) moet verbinden.

Daarna zou je bekabeld meteen 4 pc's moeten kunnen gebruiken.
Via wifi moet je dit eerst nog instellen en beveiligen.
We zien hier wel hoe ver je nu gekomen bent, anders moeten we in de instellingen duiken! :)

Laatst bewerkt:
Het gaat inderdaad om een UPC kabelmodem. De netgear die ik heb is een router dus meerdere apparaten op internet moet kunnen. Ik wil het alleen graag draadloos hebben, want dan kan ik ook met mijn telefoon wifi gebruiken. Nu kan dat niet als er iemand anders met een laptop op internet zit.

Ps. Wat me wel opvalt is dat als ik bijv. met m'n telefoon internetverbinding heb en de pc verbinding laat maken met het netwerk, er achter de netwerknaam een 2 komt te staan..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan