maar 1 sysfan aansluiting op mobo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsergio

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Berichten
50
Is het mogelijk om op mijn mobo meerere sysfans aan te sluiten? Er is maar 1 voeding voorzien?
 
Mischien is het dan ook handig aan te geven welk moederbord je hebt?
 
62-0112-001131-00101111-040201-SiS735$K7S5AK7S5A Release 01/12/2002 S

ECS K7S5A
 
De wat :confused:

Heb je geen merk+type ja kan een programma zo als aida downloaden en daar kan je het mee zien.
Kan je wel vinden bij google.

Royvuurwerk.tk
 
Deze gegevens heb ik via het programma aida en ze staan ook op mijn boekje.

Voor alle duidelijkheid:

ECS --> merk
K7S5A v1.0 --> type
 
Tuurlijk kan dat. Je hebt verschillende aansluitingen voor verschillende sysfans, maar je hebt gewoon de standaard sysfan van een eurotje of 10 die als aansluiting hetzelfde heeft als n harddisk of een cd-rom. En ze lussen het nog door ook, dus het kost je geen aansluiting, hij zit er gewoon tussen. Dus theoretisch gezien zou je wel 30 sysfans kunnen aanlsuiten. Alleen ff op de aansluiting letten.
 
Ik snap je uitleg niet goed. Ik ga binnekort twee sysfans ontvangen van 8 cm. Bedoel je dat ik er één moet aansluiten op de gewone sysfan aansluiting en dat ik voor de andere een andere aansluiting nodig heb zodat ik hem kan aansluiten zoals een dvdspeler?
 
Uit je voeding komen van die vierdradige stekkers. die stop je normaal in je hd en je cd-rom. sysfans hebben vaak ook deze stekker nodig. dus dan kan je met de stekkers die uit je voeding komen, je sysfans aansluiten.

Uit de sysfan zelf komt vaak ook een nieuwe voeding stekker waardoor deze als het ware doorgelust word zodat je de stekker alsnog kan gebruiken. Dit is niet echt relevant over het algemeen aangezien je vaak wel stekkers overhebt.

Waar het dus op neer komt is dat het niet uitmaakt wat voor mobo je hebt, want je sluit ze direct aan op je voeding.

Hier een voorbeeld, van wat ik bedoel:
casefan.jpg


Succes
 
Ik heb het effe nagekeken en ik merk dat ik 1 4-dradige stekker uit de voeding op overschot heb. De rest is allemaal aangesloten (hd, dvd en cdrw en nog een kleinere aftakking naar diskettestation) Maar met de stekker die ik over heb, raak ik nooit tot één van de 2 sysfans.

Dit zijn wel heel andere stekkers dan die die beschikbaar is om een sysfan op aan te sluiten op het mobo.

Maar ik zal het wel eens bekijken als de fans toekomen.

Voorlopig is deze vraag opgelost. thnx
 
Graag gedaan.
En aan je sysfan zit vaak nog wel n draadje van een cm of 20, dus dan haalt ie het vast wel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan