maar 16 kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

DouweSimon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 sep 2006
Berichten
3
Omdat mijn oude PC niet meer lekker liep heb ik de harde schijf helemaal leeggemaakt en alles opnieuw geinstalleerd. Alles lijkt nu goed te werken, alleen het beeld klopt niet.
Ik heb nu het volgende al gedaan:

Via configuratiescherm het beeldscherm bekeken, alleen de keuze 2 en 16 kleuren zijn mogelijk. Resolutie is niet te veranderen.

Daarna Everest geinstalleerd om te kijken welke videokaart erinzit.
Bij Scherm, Windows Video, Apparaatbeschrijving staat ''standaard PCI grafische adapter (VGA). Geinstalleerde Besturingssoftw: vga.drv.
Bij PCI/AGP Video staat: S3 Trio 3D (86c365/86c366)
Bij Moederbord Chipset staat: Intel 82440LX/EX

Ik heb nu aangenomen dat het installeren van de video driver voor deze Chipset het probleem zou kunnen oplossen. Klopt dat?
En weet iemand dan misschien waar ik deze driver kan vinden? Ik heb al overal gezocht op internet, maar niets kunnen vinden, ook niet op de site van Intel en DriverGuide.
 
Ik heb nu aangenomen dat het installeren van de video driver voor deze Chipset het probleem zou kunnen oplossen. Klopt dat?
En weet iemand dan misschien waar ik dez
Dat klopt helemaal.
Je hebt de cd niet meer die bij de pc zat?
Meestal staan deze driver op het cd-tje van je moederbord.

Mocht dat niet het geval zijn is het misschien handiger om je naam en type moederbord op te zoeken, je kunt dan op de site van de fabrikant de geschikte drivers dowloaden.
 
Bedankt voor de tips. De CD die bij de pc zat heb ik niet meer, want de pc heb ik van iemand overgenomen. Download van Muurhond uitgevoerd, echter hoe installeer ik dit vervolgens?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips. De CD die bij de pc zat heb ik niet meer, want de pc heb ik van iemand overgenomen. Download van Muurhond uitgevoerd, echter hoe installeer ik dit vervolgens?

Uitpakken en Windows naar deze driver laten zoeken via Apparaatbeheer -> Beeldschermadapters. (Zo heette het toch ook in Win98? :p)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan