maar 2 lettertypes in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Disturbed

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2002
Als ik word open zie ik maar 2 lettertypes.

1 = Times new roman
2 = Roman 10 cpi

wie kan mij helpen om meer lettertypes te kunnen gebruiken?

hetzelfe probleem bij mij

ik heb in word maar 3 lettertypen tot mijn beschikking. alleen wanneer ik een lettertype intyp kan ik hem gebruiken. dus wanneer ik bijvoorbeeld arial intyp kan ik dit letterype wel gebruiken, maar ik kan hem niet zelf kiezen

wanneer ik naar letterype ga staan alleen de 3 lettertypen er, geen anderen

in excel en powerpoint heb ik er geen last van.

Als ik arial intyp werkt dat wel maar is dat hetzelfde lettertype als Roman 10 cpi.

ik heb ook nog geen oplossing gevonden voor het probleem, ik heb geprobeerd om alle fonts opnieuw te installeren, maar dit helpt ook niet

heeft iemand een oplossing voor dit probleem

Lettertypen vervangen ....

Hoi,

Probeer het volgende:

(1) Menu: Extra > Opties; tabblad Compabiliteit en klik op de knop 'Lettertypen vervangen'.

Mocht dit alleen helpen in het huidige document, sluit dan alle documenten (grijs scherm) en (zoek en ...) open het sjabloon Normal.dot.
Voor vervolgens dezelfde handelingen onder 1. nogmaals uit.

Teun

helaas werken allebij de methoden niet, ik snap er echt niets meer van

misschien helpt dit:

Oorspronkelijk had ik alleen word 2002 op mijn pc staan, later heb ik er office 2002 bijgezet, sindsdien heb ik nog maar 3 lettertypen, namelijk : device font 10, 12 en 17

wanneer ik een document, gemaakt op een andere computer open in word, herkend ie bijvoorbeeld het letterype arial wel, en kan ik ook in dit lettertype blijven typen, maar wanneer ik zelf een document wil openen in word, heb ik weer de 3 lettertypen.

Configuratiescherm ..... ?

Hoi,

In mijn eerdere suggestie word gezocht naar geinstalleerde lettertypen.
Welke er zijn is te controleren in het configuratiescherm van Windows onder 'lettertypen'.
e.e.a. is ook afhankelijk van de geinstalleerde standaardprinter .....

Teun

Heb je de fonts nog wel op je computer staan (c:\windows\fonts) ? Zoja, dan is waarschijnlijk de normal.dot de boosdoener. Word helemaal afsluiten, normal.dot deleten en Word weer starten. Dan wordt er weer een "standaard" normal.dot aangemaakt.

Op C - Windows - Fonts staan bij mij 220 fonts in.

Het bestand normal.dot kan ik nergens vinden\

het volgende heb ik ook geprobeerd:
Menu: Extra > Opties; tabblad Compabiliteit en klik op de knop 'Lettertypen vervangen'
Dit haalde ook niks uit.

Laatst bewerkt:
Normal.dot ....

Disturbed,

Als je Word hebt, dan is er ook een normal.dot.
Start Word en ga naar menu Extra > Opties; tabblad Bestandslokaties
Kijk welk pad en map er staat bij 'Gebruikerssjablonen'

Onthoud dit. en sluit Word af.
Blader met de verkenner naar de map waarin de gebruikerssjablonen staan en verwijder normal.dot.
Kan je deze map niet vinden, dan moet je hem 'zichtbaar' maken:
In de Verkenner:
menu Extra > Mapopties; tabblad Weergave,
het vinkje weg bij 'Extensies voor bekende bestandstypen verbergen'
en bij de sectie 'Verborgen mappen en bestanden' kiezen voor .... weergeven.

Teun

In de bijlage kan je zien dat er bij mij niks staat bij gebruikerssjablonen bij het tablad bestandlokaties.
:confused:

dit bericht kan verwijderd worden. ik kreeg telkens de melding connection time out, daardoor is het bericht per ongeluk 2 keer geplaatst!

In de bijlage kan je zien dat er bij mij niks staat bij gebruikerssjablonen bij het tablad bestandlokaties.
:confused:

Bijlagen

• bestandslocaties.jpg
    bestandslocaties.jpg
    55,6 KB · Weergaven: 78
Niet ...???

Disturbed,

Niets ..... ?

Als ik je bijlage open, zie ik toch duidelijk wel een lokatie staan voor de gebruikerssjablonen, en geen voor de werkgroepsjablonen.
Meestal ik dat ook de correcte situatie, tenzij je in een netwerk(-achtige) situatie werkt.
Daar is bij jou geen sprake van toch?
Dus de map voor je sjablonen staat wel aangegeven.
Daar vindt je ook het sjabloon Normal.dot (zie mijn reactie eerder)...

Succes, Teun

Disturbed, het moet er echt staan. Kijk bij mijn screenshot waar Normal zich bevind. In het pad staat user01, dat kan bij jou dus anders heten. Zie de bijlage.

Bijlagen

• sjotje3.jpg
    sjotje3.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 72
normal.dot

ik heb zoals gezegd, het bestand normal.dot verwijderd, alleen dit maakt nog geen verschil, ik heb nog steeds maar 3 lettertypen

ik denk dat er niets anders op zit om Word opnieuw te installeren

iig bedankt voor de hulp

greetz, dekiev

nog een vraagje

ik heb nog een vraagje

is het mogelijk om alleen word te verwijderen uit office, en powerpoint, excel en acces te laten staan?

Greetz, Dekiev

even over het bestand normal.dot

als ik de map Sjablonen open staan daar 2 dingen:
- bestand normal
- map office 97-sjablonen

In de map office 97-sjablonen staat ook weer een bestandje normal.

Kan ik deze alle 2 verwijderen?

normal.dot verwijderen

Hoi,

Toch gevonden dus .... ?
Op zich is het niet 'normaal' dat er twee normal.dot sjablonen op je pc aanwezig zijn, tenzij je twee versies van MsWord hebt ge-installeerd, die beiden een eigen normal.dot als basis voor elk nieuw document gebruiken.
Als dit zo is, dan wordt de 'normal.dot' ins de map office 97 sjablonen door Word97 gebruikt en die in de map .... sjablonen (waarschijnlijk) door een - nieuwere ? - versie van Word.

Jou vragen rond het - al of niet - aanwezig zijn van deze sjablonen had als achterliggende reden, dat je slechts drie lettertypes in Word beschikbaar hebt.

Uit eerdere reacties is duidelijk geworden, dat het verwijderen van het sjabloon normal.dot geen soelaas biedt.

1. Mocht je slechts 1 versie van Word op je pc hebben staan, dan zou ik beide normal.dot's verwijderen. Echter met gevolg dat je eigengemaakte wijzigingen in dit sjabloon dat ook weg zijn en je ze opnieuw in Word zult moeten configureren.

2. Het voorgaande lost het probleem van je lettertypes - althans volgens de berichten van DeKiev - niet op. Geadviseerd wordt dan ook het onderdeel Word uit je msofficprogramma te verwijderen en opnieuw te installeren. In eerdere berichten is aangegeven dat het inderdaad mogelijk is om - van het gehele officeprogramma voor zover geinstalleerd - alleen Word te verwijderen.
Mocht je hiervoor kiezen, dan zou ik - voor je opnieuw Word gaat installeren - sowieso alle sjablonen normal.dot te verwijderen.

Succes, Teun

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan