Maar ik kan helemaal geen Spaans.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker37

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2009
Berichten
438
Firefox is bij mij nu om één of andere reden in het Spaans, of iemand me kan vertellen hoe ik het weer op Nederlands krijg.
 
Laatst bewerkt:
Ga bovenin Firefox naar het menu Extra en kies hieronder Opties. Dan opent het scherm met de opties, kies hier bovenin het tabblad "Inhoud". Klik hier dan onderaan op de knop "Kiezen" onder het kopje Talen.



In het scherm wat dan volgt kun je de taal wijzigen. Door bij "Selecteer een taal om toe te voegen" een taal te selecteren en dan op de knop Toevoegen te klikken voeg je een taal toe. De volgorde is dan ook te wijzigen bij meerdere talen. Klik dan een taal aan in het bovenste scherm en gebruik de knoppen rechts "Omhoog verplaatsen" of "Omlaag verplaatsen".
 
Ronold, ik denk dat je een sterk advies geeft, maar hoe moet GeertW jouw advies uitvoeren als alles in het Spaans staat?
Misschien kun je je advies verduidelijken door bijv. te schrijven:
bovenste werkbalk, 2e button van rechts, dan 1e knop etc. etc.
In het Spaans zal 'inhoud', 'talen' en 'kiezen' en de overige instructies die jij geeft, vrij lastig te lezen zijn door GeertW.
 
Firefox bij mij nu om één of andere reden in het Spaans, of iemand me kan vertellen hoe ik het weer op Nederlands krijg.

Even als aanvulling op Ronold:
1. Zijn de menu-opties etc. in het Spaans of
2. Worden webpagina's zo veel mogelijk in het Spaans aangegeven ?
Indien 1. dan de foute versie installeren en de NL-versie installeren (link)
Indien 2. dan de instructies van de vorige poster volgen.

Succes,

Tijs.
 
Ga bovenin Firefox naar het menu Extras en kies hieronder Opciones. Dan opent het scherm met de opties, kies hier bovenin het tabblad "Contenido". Klik hier dan onderaan op de knop "Elegir" onder het kopje Idiomas.



In het scherm wat dan volgt kun je de taal wijzigen. Door bij "Seleccione un idioma para añadir" een taal te selecteren en dan op de knop Agregar te klikken voeg je een taal toe. De volgorde is dan ook te wijzigen bij Varios idiomas. Klik dan een taal aan in het bovenste scherm en gebruik de knoppen rechts "Mover hacia arriba" of "Bajar".

Ik hoop dat je zo misschien er uit kan komen of misschien een firefox taalpakket downloaden?
ik heb niet zo erg verstand van taalpakketen enz.
 
Laatst bewerkt:
Even als aanvulling op Ronold:
1. Zijn de menu-opties etc. in het Spaans of
2. Worden webpagina's zo veel mogelijk in het Spaans aangegeven ?
Indien 1. dan de foute versie installeren en de NL-versie installeren (link)
Indien 2. dan de instructies van de vorige poster volgen.

Succes,

Tijs.

Hij was eerst goed.
 
Ga bovenin Firefox naar het menu Extra en kies hieronder Opties. Dan opent het scherm met de opties, kies hier bovenin het tabblad "Inhoud". Klik hier dan onderaan op de knop "Kiezen" onder het kopje Talen.



In het scherm wat dan volgt kun je de taal wijzigen. Door bij "Selecteer een taal om toe te voegen" een taal te selecteren en dan op de knop Toevoegen te klikken voeg je een taal toe. De volgorde is dan ook te wijzigen bij meerdere talen. Klik dan een taal aan in het bovenste scherm en gebruik de knoppen rechts "Omhoog verplaatsen" of "Omlaag verplaatsen".

Staan bij mij drie opties en geen ervan is Spaans (Nederlands en Engels (2 keer)).
 
Ronold, ik denk dat je een sterk advies geeft, maar hoe moet GeertW jouw advies uitvoeren als alles in het Spaans staat?
Misschien kun je je advies verduidelijken door bijv. te schrijven:
bovenste werkbalk, 2e button van rechts, dan 1e knop etc. etc.
In het Spaans zal 'inhoud', 'talen' en 'kiezen' en de overige instructies die jij geeft, vrij lastig te lezen zijn door GeertW.

Blijkbaar gedeeltelijk Spaans en gedeeltelijk Nederlands het rijtje (om af te lopen) wat Ronold adviseerde was in
(het) Nederlands.
 
Laatst bewerkt:
Even als aanvulling op Ronold:
1. Zijn de menu-opties etc. in het Spaans of
2. Worden webpagina's zo veel mogelijk in het Spaans aangegeven ?
Indien 1. dan de foute versie installeren en de NL-versie installeren (link)
Indien 2. dan de instructies van de vorige poster volgen.

Succes,

Tijs.

Het was "indien 2", maar de instructies mochten niet baten.
menu opties zijn in het Nederlands maar de land keuze bijvoorbeeld (internationaal/ pagina's in het Nederlands/ Pagina's uit Nederland) Waar je dan drie blanco rondjes hebt waar je één van kan aanvinken zijn in het Spaans en ook is Spaans nu in plaats van Nederlands als land en taal keuze weergegeven als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Laatst bewerkt:
Het was "indien 2", maar de instructies mochten niet baten.
menu opties zijn in het Nederlands maar de land keuze bijvoorbeeld (internationaal/ pagina's in het Nederlands/ Pagina's uit Nederland) Waar je dan drie blanco rondjes hebt waar je één van kan aanvinken zijn in het Spaans en ook is Spaans nu in plaats van Nederlands als land en taal keuze weergegeven als je begrijpt wat ik bedoel.

Begrijp ik nu goed dat je alleen met Google problemen hebt?
1. Welke google gebruik je nu? http://www.google.com of http://www.google.nl of http://www.google.es ?
2. Zodra Google geopend is kun je rechtsboven op de webpagina kiezen voor Configuración -> Configuración de busqueda
Daar de eerste optie met een pulldown-menu aanpassen: "Idioma de la interfaz Mostrar consejos y mensajes de Google en:"
Daar Holandés kiezen
Guardar preferencias zou dan het knopje moeten zijn waar je die instelling mee kunt opslaan.

Succes,

Tijs.
 
Begrijp ik nu goed dat je alleen met Google problemen hebt?
1. Welke google gebruik je nu? http://www.google.com of http://www.google.nl of http://www.google.es ?
2. Zodra Google geopend is kun je rechtsboven op de webpagina kiezen voor Configuración -> Configuración de busqueda
Daar de eerste optie met een pulldown-menu aanpassen: "Idioma de la interfaz Mostrar consejos y mensajes de Google en:"
Daar Holandés kiezen
Guardar preferencias zou dan het knopje moeten zijn waar je die instelling mee kunt opslaan.

Succes,

Tijs.

Had het zelf net uit weten te vogelen. Denk dat ik een virus heb want als ik een nieuw venster open is het weer in het Spaans (heb op ''voorkeuren opslaan" (guardar preferencias) gedrukt). Misschien nuttige informatie, heb sinds kort ook een ander beginscherm bij het opstarten van firefox, je kan nu kiezen of je met "google" of "ask" wil
surfen, misschien dat dat er wat mee te maken heeft (dat iemand weet).

Ik gebruik dan nu de derde zeker (staat bij mij alleen espagnol in plaats van espagna), Is trouwens zeker weten niet wat ik zelf geïnstalleerd heb. Gebruik deze installatie al een tijdje, die Spaanse toestanden zijn pas sinds kort.
Kan het ook niet even makkelijk opnieuw installeren denk ik want ik heb op het moment nogal wat af te handelen bladwijzers, zal ook een manier voor zijn maar dan wordt het wel een heel lang verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Exporteren van bladwijzers is op zich niet zo heel moeilijk: Klik op Bladwijzers -> Bladwijzers ordenen.

Je hebt dan de mogelijkheid van Importeren en reservekopie maken.
Ik zou in eerste instantie als HTML exporteren. Als je die (vooropgesteld dat je verder later niet nóg een export gaat doen) weer importeert, dan zullen alle (groepen) bladwijzers er dubbel instaan, zodat je kunt nakijken of het allemaal klopt (je kunt de dubbelen natuurlijk ook verwijderen ;))

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Exporteren van bladwijzers is op zich niet zo heel moeilijk: Klik op Bladwijzers -> Bladwijzers ordenen.

Je hebt dan de mogelijkheid van Importeren en reservekopie maken.
Ik zou in eerste instantie als HTML exporteren. Als je die (vooropgesteld dat je verder later niet nóg een export gaat doen) weer importeert, dan zullen alle (groepen) bladwijzers er dubbel instaan, zodat je kunt nakijken of het allemaal klopt (je kunt de dubbelen natuurlijk ook verwijderen ;))

Succes,

Tijs.
"HTML exporteren", ik zie dat die optie erbij staat, maar verder zegt het me niks (of hoeft dat ook niet) dus hou me daar maar uit de buurt van eerst. Heb wel op "reserve kopie maken" gedrukt maar weet niet of dat wat heeft uitgehaald, het lukte me niet weer iets te importeren.

I feel a little like Tom P Baxter right now.
 
Doe nou toch maar wat ik zei. Er wordt dan een bookmark.htm bestand opgeslagen op een lokatie die jij wilt. Die bookmark.htm kun je ook weer importeren.
Je kunt zelfs bookmark.htm zelfs importeren in Internet Explorer, omdat het een systeem is dat ooit door Netscape is geïntroduceerd: Bestand -> Importeren en exporteren -> Favorieten importeren.
Wat ik hiermee wil aangeven is dat het een vrij universele methode is. :)

Tijs.
 
Doe nou toch maar wat ik zei. Er wordt dan een bookmark.htm bestand opgeslagen op een lokatie die jij wilt. Die bookmark.htm kun je ook weer importeren.
Je kunt zelfs bookmark.htm zelfs importeren in Internet Explorer, omdat het een systeem is dat ooit door Netscape is geïntroduceerd: Bestand -> Importeren en exporteren -> Favorieten importeren.
Wat ik hiermee wil aangeven is dat het een vrij universele methode is. :)

Tijs.

zal mijn best eens doen.
Het is gelukt, nou snap ik hem, bedankt. mè tengo tequiero esta no hablo espagnol que si ké no.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan