maar op 1 pc tegelijk internetten ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

knackje

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Berichten
563
Hallo,

Ik heb mijn nieuwe tiscalli adsl internet verbinding via het babyxl netwerk aan de praat gekregen. Ik heb mijn adsl modem aan mijn vigor 2200E router gehangen.

Alleen kan ik nu maar op 1 pc internetten de andere doet het niet. Wat nu te doen?

knackje
 
Wat voor besturingsprogramma op de pc waar het niet werkt?
Wat voor ipadres krijgt die pc?
Krijg je nog een foutmelding?
Heb je wel een netwerkverbinding met de andere pc?
 
hoi,

Ik heb op beide pc's win xp staan

ip pc waar die niet werkt is 192.168.1.33

Krijg verder geen foutmelding

Heb gewoon een netwerk verbinding met die andere pc

Ff een verdere toelichting, ik heb die modem direct moeten aansluiten op mijn uplink poort van mijn router. Wanneer ik dit niet doe krijg ik op beide pc geen internet.

Dit is waarschijnlijk ook goed want ik zag in die beschrijving van babyxl dat het modem en router in 1 is die ik heb gehad.

knackje
 
Laatst bewerkt:
Heb je in internet explorer aangevinkt dat er nooit een verbinding gekozen moet worden?
 
Ja staat hij al op. wanneer ik mijn adsl verbinding direct op die computer aansluit doet ie het wel. Ik heb het ook andersom gehad dat die andere pc wel werkte maar dan doet de andere het weer niet.

Lijkt wel of mijn router een switch is geworden.

edit: vorig bericht is aangepast staat nu meer info
 
Ken helaas die router niet en vooral niet ism ADSL.

Ik hoop voor je dat er iemand met adsl en het liefst met die router je verder kan helpen
 
JA ok, hoop het ook.

Dit zegt de handleiding van mijn router

Ik kan maar één computer tegelijk over Mxstream met Internet verbinden.

Vergeet niet dat uw computer de PPTP sessie niet meer hoeft op te bouwen. Dit wordt namelijk nu door de router gedaan. Op de Macintosh moet u de Tunnelbuilder software niet meer gebruiken. Onder Windows moet u de externe toegangsadapter (Windows 9x) of inbelnetwerk (Windows Millennium/2000) niet meer gebruiken, maar een verbinden via het LAN.


Misschien weet je nu wat meer, ik weet niet wat er mee te doen

knackje
 
Wat knackje schreef is helemaal corect. Maar de router zal toch echt op de wan poort aangesloten moeten worden, aan het modem. Kun je wel in het configuratie scherm komen van de router?

Groetjes Erik Rothuis
 
Ik kan op beide pc's in de router config scherm komen. Ook kan ik op beide pc's netwerk bronnen benaderen.

Tiscalli geeft ip adressen op basis van mac adressen uit. Kan dat het niet zijn?

knackje


Edit: hij moet wel op de uplink anders krijg ik helemaal geen contact met niks. En diet modem fungeert ook als router vandaar
 
Je moet in op de router in het menu in het rechter gedeelte bovenaan, kiezen. je Mac adres invullen. En je bent klaar.
Ook natuurlijk daar je IP adres invullen wat je van je provider krijgt.
 
Zo dat klinkt veelbelovend maar welk mac adres moet ik invullen. En ik krijg een automatisch ip adres toe gewezen

bedankt

knackje

edit: en klopt het dat ik die kabel in die uplink pport moet doen?
 
Dit zijn mijn instellingen die in mijn router staan. zie plaatje.
 

Bijlagen

  • router.gif
    router.gif
    74,6 KB · Weergaven: 66
De kabel van ADSL moet in de meest rechtse aansluiting van de Vigor, de kabel van de pc moeten in nummer 1 t/m 4
probeer dit eerst uit.
 
Hoi,

JA dat heb ik al gedaan. De meest rechtse poort vanaf de voorzijde gezien, is de uplink poort.

Wat moest ik doen met dat mac adres volgens jouw

Heb jij zelf ook deze configuratie thuis? of iets daarvan?


knackje
 
Ok dat is de wan poort. Ik kan dan gelijk niet meer internetten dus wat moet ik daarna doen dan?

knackje

edit: Wat me is opgevallen vandaag dat een computer soms een ip adres krijgt van mijn router en soms denk ik van die die adsl modem. Waaneer hij hem van mijn router krijgt moet ik de ethernet kaart eerst weggooien en vervolgens opnieuw installeren soms krijgt ie dan het ip adres van de adsl modem.

Zo zie je dat die adsl modem ( bridge/router) ook ip adressen uitgeeft. Misschien heb je wat aan deze info.

ip uitgegeven door mijn router: 192.168.1.11
ip uitgegeven door mijn adsl modem: 192.168.1.33 --> adsl modem ip heeft 192.168.1.34
 
Laatst bewerkt:
Hij moet idd in de Wan poort, als je dat gedaan hebt, zet de modem aan en uit. Vervolgens start je je pc op. als het goed is krijgt je pc een IP nummer van de router en is het probleem opgelost.
 
Nou ik ben benieuwt, ik ga het gelijk proberen. Je hoort gelijk van me als het gelukt is.

knackje
 
Door het restarten van de PC krijgt hij van de router een IP nummer, dit kan ook op andere manier, maar dit is een zekere manier.
 
hoi,

Nou heb het geprobeert maar werkt dus niet. Weet je zeker dat die in die wan poort moet. Kastje wat ik heb gehad is geen modem he maar een bridge / router genaamd prestige 650R van het merk zyxel.


Wat nu te doen. Hoop dat jij iest weet. Heb al zoveel gezocht en niks gevonden.


knackje

edit zie voor mijn gekrgen kastje deze link:
http://www.zyxel.com/product/model....dexcate1=1021877946&indexFlagvalue=1021873638
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan