maar op 1 pc tegelijk internetten ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk de handleiding maar na, de uplink is om naar een andere router te gaan.
Brand nu hetl lampje WAN aan de voorkant. en system moet knipperen en on-line moet branden.
 
Ok wil je best geloven maar hoe kan het dan dat ik geen contact krijg met internet. Ik zal het nog een keer proberen . Welke system lampje moet knipperen van de modem of van mijn router?

Heb je mijn router config plaatje bekeken. staat daar allles goed?

knackje
 
Andere truuck. Deze werkt regelmatig

Alleen de kabel van je pc en de ADSL in de router.
Router uit zetten, evenals je PC
Terwijl je hem aan zet, de resetknop indrukken (waarschijnlijk staat er een instelling fout). Nadat de router is aangezet, start je je pc op.
 
HOi,

Heb het weer geprobeerd, weer niet gelukt. Wat ik doe is het volgende.

MIjn pc staat aan --> doe de modem uit --> 10 sec wachten --> modem aan --> PC herstarten --> Internet explyer openen

Op de modem brand het ledjeL pwr, sys knippet en een groen lampje brand bij 10 mb/s.

OP mijn router knippert mijn act ledje, brand mijn wan en broadband ledje.

Als ik mijn ip adres kijk van mijn netwerkkaart zie ik dat die op 192.168.1.33 staat. Deze komt uit de range van mijn modem. Die range begint namelijk bij 192.168.1.33

Zie voo mijn router config op dit moment het plaatje

wat kan ik nu nou nog meer doen?


knackje




edit: was te laat met antwoorden, ga je nieuwe truuk nu ff proberen.
 

Bijlagen

  • router-config.gif
    router-config.gif
    18,5 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Je bent al een heel eind, de router krijgt nu een IP adres van de ADSL, dus dat is al goed. Nu nog verbinding met de PC tewerk stellen.
 
Heb je in " LAN TCP/IP and DHCP Setup" De DHCP op enable of Yes gezet ?
 
Sorry dat het zo lang duurde maar kan mijn router ff niet meer benaderen. Ik ga het nu ff fixen, 1 moment asjeblieft. ok.
 
Zo is gefixt dhcp is ingschakelt, zie plaatje

Die truuk van jouw is niet gelukt werkt nog steeds niet.

netwerk kaart heeft nu ip 192.168.1.34

Dat kan eigenlijk niet want in de handleiding van de adsl modem staat dat dat het ip adres van de modem zelf is.


knackje
 

Bijlagen

  • dhcp.gif
    dhcp.gif
    94,8 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
De DHCP moet je op de ROUTER inschakelen, en niet op je PC
 
Hoe zie ik of die is ingeschakelt. ik stuur je nu ff een prive bereicht ok


knackje
 
Hoe zie ik of die is ingeschakelt. ik stuur je nu ff een prive bericht ok


knackje

sorry deze is te veel
 
Hallo,

Ik kan nu internetten op alle 3 de pc's. :D Alleen :( voordat ik het internet op kan moet ike eerst in een dos box ipconfig/release en vervolgens ipconfig/renew uitveoren. Vervolgens doet ie het. Dit werkt op alle 3 de pc's

Dit is natuurlijk een vervelende methode. Heb je enig idee hoe ik dit kan oplossen.

Alle 3 de pc's krijgen nu gelukkig wel een goed ip nummer van die sirie 192.168.1.33 enz.

groeten

knackje
 
Laatst bewerkt:
Heb het draytek forum ingeschakelt en daar kreeg ik een link om mijn internet te configureren.

De link:

http://www.draytek.nl/router/extra/copperjet.html


Heb alle stappen gevolgd maar op het einde van de rit krijgt mijn router als wan ip adres de volgende

192.168.1.33

Dat is natuurlijk niet goed en dus kan ik nog steeds niet internetten. Wanneer iemand die link gaat bekijken, moet je natuurlijk ook die volgende pagian;s bekijken waar die andere pagian verder heen verwijst

alvast bedankt

knackje




Edit: Hoi hoi, hij doet het nu goed, De handleiding van die link was perfect, ik had alleen geen dns server ingevuld:rolleyes: Gelukkig doet hij het nu. Bedankt voor alle hulp
 
Laatst bewerkt:
Fijn, ik heb de link eff bij mijn favo's gezet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan