Maatregelen voor 24/7 pc

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid 9116
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9116

Hoi

Ik heb uit losse onderdelen een simpel pctje in elkaar gezet.

p133 mhz 48 mb ram, 1 gb hdd etc.

Dit pctje wil ik 24/7 gaan laten draaien als simpele FTP server en internet router. Ik heb alle benodigde software etc al aangeschaft.

Wat voor maatregelen kan ik het beste treffen om brand e.d te voorkomen?

Ik heb alle kabels etc al netjes samengebonden

Wat denk je van een UPS, voor storingen op het stroomnet.
Raid, voor problemen met de HD.

Wat dacht je van een rookmelder op in de computerruimte !!!

extra casefan voor koeling en eventueel extra gaten boren in kast en in een open ruimte zetten vrij van de grond en niet in een kast.

en de stofzuiger er 1x per maand door heenhalen!

extra casefan voor koeling en eventueel extra gaten boren in kast en in een open ruimte zetten vrij van de grond en niet in een kast.

onhandig !!!

het gaat maar om een 133Mhz!!!

mijn tip is simpel

koop een nieuwe koeler met een ENORM groot koelblok!!

lijm hem op de CPU met heatglue (speciaal voor CPU`s)

schroef de koeler eraf
laat dit lekker zo zitten :D

dit bespaart je en stroom (koeler) en herrie(koeler) en het werkt net zo goed als een koelertje is voor 24/7PCs tot en met zon 200Mhz pentium1 gewoon een prima oplossing :) idd RAID is een leuk idee maar als het niet om belangrijke DATA gaat overbodig en uhmz

ps

en de stofzuiger er 1x per maand door heenhalen!

dit is wel zon goed idee maar omdat je geen cooler op je CPU hebt krijg je niet zo een ENORME stofontwikkeling dit is een enorm groot voordeel

het heet btw Passief koelen

Passief koeling werkt niet altijd mijn p100 liep geregelt vast met nt4 server na het plaatsen van koeling extra fan en extra koel gaten draait hij perfect al 6 maanden hiervoor hielt hij het nog geen week uit.

leg denk ik ook aan de pc en de ruimte waar hij staat

ligt daar idd ook wel aan maar met een beetje een goed koelblok en buiten geen tropische hittegolf
moet het lukken

ps als het werkt is het wel aan te raden :D

(mijn p2MMX 166 draait overgeclockt op 200 passief gekoeld :D)

Laatst bewerkt:
Hallo

Mits deze p.c. al de nodige draaiuren bezit ......

Visueel controleren of de fan's powersupply en c.p.u. stofophoping vertonen.

Indien niet , dan zal het eens extra smeren met een druppeltje motorolie u een p.c. bezorgen die de volgende 10 jaar 24/24 kan blijven draaien....

Indien deze fan's echter stofophoping vertonen , deze uiteraard reinigen , smeren of eventueel vervangen door exemplaren die iets beter zijn afgewerkt .....

Ook eens de voorziene openingen verse luchttoevoer niet vergeten te controleren.......

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan