Ik wil dat elke pc(5stuks) binnen mijn netwerk allen een eigen vast IP adres hebben.Ik maak gebruik van een Sweex modem/router anex A om de pc's met elkaar te verbinden icm een hub 2 pc's hangen direct aan de router en de 3 andere pc's hangen aan de hub die vervolgens aan de router hangt.
Alle pc's kunnen u normaal van het internet gebruik maken en ook onderling met elkaar bestanden uitwissellen.
Echter iedere keer bij opstarten van de pc krijgt hij een willekeurig ip adres binnen de opgegeven range, ik wil dat elke pc een eigen ip adres heeft.
Nu heb ik gehoord dat je dan het mac adres aan een ip adres moet hangen, de mac adressen zijn allen al bekent.
Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?
THNX 3XL
Alle pc's kunnen u normaal van het internet gebruik maken en ook onderling met elkaar bestanden uitwissellen.
Echter iedere keer bij opstarten van de pc krijgt hij een willekeurig ip adres binnen de opgegeven range, ik wil dat elke pc een eigen ip adres heeft.
Nu heb ik gehoord dat je dan het mac adres aan een ip adres moet hangen, de mac adressen zijn allen al bekent.
Weet iemand hoe ik dit kan realiseren?
THNX 3XL