Mac adres van apparaat op pagina tonen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bisopn

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
ik zoek een script die een mac-adres laat zien op een html pagina.
Wanneer ik die pagina open, in die pagina het mac adres zie van mijn pc, of wanneer ik die pagina open op een andere pc dat mac adres dan zie.

Dit is voor veiligheidsredenen simpelweg niet mogelijk.
Het enige wat kan helpen is een "signed" java applet of een "signed" javascript script.

http://codingforums.com/javascript-...nt-machine-using-javascript-all-browsers.html
dit zou werken.....
<html>
<head>
<script id="clientEventHandlersJS" type="text/javascript">

function btnGo_onClick() {
// Connect to WMI
var locator = new ActiveXObject("WbemScripting.SWbemLocator");
var service = locator.ConnectServer(".");

// Get the info
var properties = service.ExecQuery("SELECT * FROM Win32_NetworkAdapterConfiguration");
var e = new Enumerator (properties);

// Output info
document.write("<table border=1>");
document.write("<thead>");
document.write("<td>Caption</td>");
document.write("<td>MAC Address</td>");
document.write("</thead>");
for (;!e.atEnd();e.moveNext ())
{
var p = e.item ();
document.write("<tr>");
document.write("<td>" + p.Caption + "</td>");
document.write("<td>" + p.MACAddress + "</td>");
document.write("</tr>");
}
document.write("</table>");
}

</script>
</head>
<body>
<h1>MAC Address</h1>
<input id="btnGo" name="btnGo" value="Go" onclick="javascript:btnGo_onClick()" type="button">
</body>
</html>

Kijk ook eens naar de volgende post in dat forum:

That *ONLY* works:
(1) In MSIE, because only MSIE supports ActiveX objects, *AND*
(2) *IF* the user marks your site as a "Trusted Site" (using the Security tab of Internet Options), *AND*
(3) *IF* the user allows unsafe scripting (says "Yes" to a question about security that he really should never say "Yes" to).

Grof vertaald: Dit gaat niet werken tenzij de gebruiker allerlei lastige stappen doet en ook nog eens internet explorer gebruikt.

Mac adres van de locale computer.
wat is hier niet veilig aan.

Blijft natuurlijk lastig iets... maar je hebt nu iets dat kan werken....
Wellicht dat het je inspireert tot iets meer universeels werkend..
Als het simpel was... had je het zelf gemaakt dan wel gevonden....
Gebruik dit als springplank naar......

Je zou dit MAC adres kunnen spoofen.... en er kwalijke zaken mee uit kunnen halen...
In geval van een forensisch onderzoek zou dus de bezitter van het originele MAC adres in de problemen kunnen komen....
PS: vroeger gebruikte UPC het mac adres om te checken of jij het was met de machine die bij hen geregistreerd was...
Ik heb er een Linux server achtergezet die dus geregistreerd was... maar de reserve server had een ander MAC adres, dus spoofde ik de andere...:cool: om zonder herregistratie weer on line te kunnen....

U zegt "Locale computer", dit is natuurlijk niet zo. een website is beschikbaar voor de wereld.
In theorie zou een websiteeigenaar dus alle mac adressen van alle bezoekende klanten kunnen opslaan. En dan zoals andre@home al aangeeft dat mac address voor zichzelf gebruiken om zich voor te doen als een ander.

Jha hoor heel leuk, ... HET MAC ADRES VAN DE LOCALE COMPUTER...

Hier valt niks aan te hacken. Niet het mac adres van het modem en dus het internet verbinding.

Toegang tot internet met een mac filter. waarbij eerst een html pagina komt met logo enz.. met het mac adres, Voor het makelijker overnemen van het mac-adres i.p.v het eerst lastig op te gaan zoeken. op telefoon / laptop / tablet / enzz...

Ik stel voor dat u eerst eens opzoekt wat een mac adres is en wat mac address spoofing nu precies is. Want uit uw eerste opmerking blijkt u het niet echt te snappen.

Andre@home en ik lopen hier geen dingen te verzinnen. Aangezien wij beide hetzelfde verhaal aanhalen lijkt het me dat er een kern van waarheid in moet zitten.

Mac address spoofing is een gevaarlijk iets. Een mac address is namelijk uniek per internet apparaat. En is dus, anders dan een ip, direct te koppelen aan een pc / persoon. Als bijv. Geconstateerd wordt dat de pc met mac address a3 (generalisatie hiersow) de bank heeft gehacked dan kunnen ze zoeken naar die pc. Als de hacker nu slim was genruikte hij / zij dus niet hun eigen pc / laptop aangezien dat zijn / haar mac address zou verraden.

Om hier omheen te komen pakt de hakcer iemand anders zijn mac address.(spoofing)

Als de politie hier dus naar gaat zoeken komen ze bij een onschuldige pc gebruiker i.p.v de hacker.

Dit is dus de reden dat mac address spoofing zo gevaarlijk is. En okk neteen de reden waarom dit soort dingen (het opzoeken van een mac address) niet globaal op het internet worden aangeboden. Dus dat u dit toevallig voor "een goed doel" wilt gebruiken is dit zeer zeker niet de intentie van iedereen.

Laatst bewerkt:
Dit heb ik al eerder gevonden en er nog eens naar gogooglt. http://www.goeievraag.nl/vraag/computers-internet/internet/iemands-ip-adres-mac-adres.20260

pressies wat ik zeg, aan een mac adres heb je niks...

Ik weet wat een mac adres doet en kan.

Het gaat om een local pagina, voor het toevoegen van het mac adres in de lijst met toegestane gebruikers voor toegang tot internet.
- wanneer de verbinding wordt gemaakt en geen toegang heeft tot verbinding met internet komt er de pagina, ....in deze pagina wil ik het mac adres van de verbinding van het apparaat daar tonen ...zo om het makkelijker over te nemen. i.p.v in het apparaat opzoeken - of te wel in windows ipconfig /all

Ik stel voor dat u eerst eens opzoekt wat een mac adres is en wat mac address spoofing nu precies is. Want uit uw eerste opmerking blijkt u het niet echt te snappen.

Andre@home en ik lopen hier geen dingen te verzinnen. Aangezien wij beide hetzelfde verhaal aanhalen lijkt het me dat er een kern van waarheid in moet zitten.

Mac address spoofing is een gevaarlijk iets. Een mac address is namelijk uniek per internet apparaat. En is dus, anders dan een ip, direct te koppelen aan een pc / persoon. Als bijv. Geconstateerd wordt dat de pc met mac address a3 (generalisatie hiersow) de bank heeft gehacked dan kunnen ze zoeken naar die pc. Als de hacker nu slim was genruikte hij / zij dus niet hun eigen pc / laptop aangezien dat zijn / haar mac address zou verraden.

Om hier omheen te komen pakt de hakcer iemand anders zijn mac address.(spoofing)

Als de politie hier dus naar gaat zoeken komen ze bij een onschuldige pc gebruiker i.p.v de hacker.

Dit is dus de reden dat mac address spoofing zo gevaarlijk is. En okk neteen de reden waarom dit soort dingen (het opzoeken van een mac address) niet globaal op het internet worden aangeboden. Dus dat u dit toevallig voor "een goed doel" wilt gebruiken is dit zeer zeker niet de intentie van iedereen.

Laatst bewerkt:
Het antwoord is nu herhaaldelijk gegeven, dit is om veiligheidsredenen niet mogelijk zonder signed script / applet.

Dat u eigenwijs blijft geloven dat mac address spoofing niet gevaarlijk is is uw zorg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan