mac adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulusje

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2004
Berichten
343
hoi

hoe kan ik het mac adres van een laptop met vista opzoeken???
 
Rechtermuisklik netwerkicoon, status, ondersteuning, details en fysiek adres.
 
als ik rechtermuisklik op het icoon in de taakbalk of andres dan krijg ik niet die opties.
is er geen andere manier
 
Wat ik zelf altijd doe is:

Start ---> typ dan "cmd" in bij het zoeken. nu krijg je een soort dos prompt waarin je intypt:
"ipconfig /all" nu staat hij bij je fysieke adres. in de vorm van **-**-**-**-**-** vell succes ermee
 
nou geef mij maar XP
Ik krijg bij et zoeken ook niets te zien .
nog andere opties??
 
je hoeft ook niks te zien.... typ gewoon in "cmd"en druk op enter :cool:

wat een ei ben ik (zat in verkeerde vakje in te toetsen):eek:
maar ik heb 3 verschillende fysieke adressen gevonden 1 voor adapter voor draadloos netw
1 voor ethernet adapter lanverb
1 voor tunnel adapter 3
welke moet ik hebben:(
 
dat ligt eraan he:

gebruik je draadloos internet met je laptop dan wireless
gebruik je met draad dan meestal ethernet...
 
dat ligt eraan he:

gebruik je draadloos internet met je laptop dan wireless
gebruik je met draad dan meestal ethernet...

het gaat er dus om dat mijn dochter met haar laptop wireless wil en dat ik dan toegang ga geven via de wireless router,en daar wil(moet)ik het mac adres invoeren.
dus dat zal dan wel de adapter voor draadloosnetwerk zijn (toch???
 
Netwerkcentrum, status weergeven wil ook.

lukt idd maar omdat de laptop nu via een draad aangesloten is op de router geeft ie het mac adres aan van de ethernet adapter en is dat dan degene die ik op moet geven aan de router ? voor het toelaten
 
dan meot u inderdaad die van draadloos hebben..... met draad hoeft u zoiezo het mac adres neit in de router te plaatsen want mac adres filtering is veelal alleen voor wireless actief...
 
waarom zou hij zijn mac adres willen clonen??? dat is alleen ndogi bij providers die (vooral vroeger) niet wouden dat je een netwerk had zo kon je doen alsof je maar met 1 pc op internet zat omdat je het mac adres van je netwerkkaart cloont waarmee je eerst op internet zat.
 

Heb je die optie dan niet? zou de eerste router zijn die dat niet doet.

Overigens kun je die router ook van de spanning afhalen, de modem en PC ook en naar een minuutje de modem aansluiten, wachten tot alle ledjes weer gaan branden, en dan de rest weer aansluiten, zo werkt dat bij Chello/UPC, de rest werkt soms ook zo, alleen bij @Home dien je die configuratie zelf aan te passen.
 
Maar lange pier waarom zou hij dat meoten doen dan zijn mac adres clonen??

Ik heb namelijk het idee dat het hier gaat om een PC die gewoon via kabel is aangesloten op een router.... die weer verbonden is met een modem.... nu wil hij de laptop van zijn dochter ook op internet hebben maar mac adres filtering staat aan waardoor zij er niet opkomt.... kortom haar mac adres meot worden toegevoegd aan de allow list en het probleem is opgelost.... volgensmij is dat het probleem en de oplossing toch? als ik het mis heb hoor ik het graag :confused:
 
Maar lange pier waarom zou hij dat meoten doen dan zijn mac adres clonen??

Ik heb namelijk het idee dat het hier gaat om een PC die gewoon via kabel is aangesloten op een router.... die weer verbonden is met een modem.... nu wil hij de laptop van zijn dochter ook op internet hebben maar mac adres filtering staat aan waardoor zij er niet opkomt.... kortom haar mac adres meot worden toegevoegd aan de allow list en het probleem is opgelost.... volgensmij is dat het probleem en de oplossing toch? als ik het mis heb hoor ik het graag :confused:
zoals jij het brengt met die losse modem en aparte router ,zo is het precies(jij hebt aan een half woord genoeg:).
het werkt nu
hartstikke bedankt voor de hulp en ik hoop dat het zo veilig genoeg is
 
MAC adres filtering is neit zo veilig.....

wanner je het echt veilig wil hebben zou ik er WPA2 opzetten als ik jouw was
 
MAC adres filtering is neit zo veilig.....

wanner je het echt veilig wil hebben zou ik er WPA2 opzetten als ik jouw was

ooh
ik dacht dat mac filtering het veiligst was omdat nu alleen de pc's erop kunnen die ik wil?
ik heb mac filtering ism wep
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan