Mac-Adress/IP-Adress veranderen met Cisco (Ziggo) router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senseye

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Hoi Jongens!

Ik had vroeger altijd een Cisco Linksys router waarmee ik altijd een Mac-Adress kon clonen waardoor ik mijn IP-Adress kan veranderen, maar mijn vader is overgestapt naar Ziggo en ik was dus opzoek op mijn IP-Adress te veranderen maar ik kan het maar niet vinden op die router, het kan lichen aan de firmware... maar heeft iemand nog andere tips om je IP-Adress te veranderen?

Voor vragen hoor ik het graag!

Alvast bedankt :)

Het is een Cisco, geen Ubee, die heb ik namelijk bij mijn moeder en daar lukt het wel mee...

Oeps. Ik las "ïk had vroeger een Cisco". Toen dacht ik ziggo heeft allemaal Ubee, maar dat hoeft natuurlijk niet. Klein misverstandje dus. Sorry.

Heb er naar gekeken maar heb lettelijk geen idee wat ik met die codes moet doen...

Hallo Senseye. Nou dat is jammer als de handleiding van ziggo niet helpt dan weet ik het niet. Wellicht kun je ziggo eens contacten, monteur bij laten komen. Ik weet niet welk systeem je hebt, maar met windows 7 of vista zou je toch een probleemoplosser er op los kunnen laten. Even opschrijven wat je doet.

Daarmee kan ziggo ook niet helpen jammer genoeg en sinds een IP-Adress veranderen niet echt iets is wat je daagelijks doet heeft microsoft daar geen tips voor.
Het is volgens mij niet illegaal maar ook niet echt legaal te noemen...

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je er niet mee weg komt.

Je IP is of (was) uniek voor ieder apparaat.

Klopt, ik weet evenveel als jij weet. Maar er zijn marnieren om het bijhorende Mac-Adress te veranderen en daardoor veranderd het IP-Adress ook automatisch

Ik weet niet wat je daarmee precies bedoelt, maar Ziggo heeft sindskort andere routers met 4 poorten en draadloos, daarvoor hadden zij een router die maar 1 uitgang heeft en daar had ik vervolgens een Linksys router aan staan die het IP-Adress bepaalde... daardoor kon ik het ook verwijderen, maar het is allebij Ziggo.

Ja oke het is dus nog niet gelukt. Wellicht iemand anders.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan