mac adress

Status
Niet open voor verdere reacties.

tidolf

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2013
goedendag,

Ik heb een nieuwe harde schijf in mijn laptop, nu werkt het internet wat alleen voor mijn mac adress toegang gaf niet meer.
blijkbaar heb ik dus een nieuw mac adres.. Ik weet hoe ik deze moet vinden maar er staat geen mac(fysiek) adress meer voor ethernet, bij draadloos lan adapter wel. iemand enig idee hoe ik mijn mac adress voor de ethernet adapter kan vinden?

in de bijlage, Naamloos.pngdit zie ik als ik ipconfig/all intyp

Ga naar Netwerkcentrum,

Klik hier op "LAN-Verbinding" (zie afbeelding, de bovenste)
netwerkcentrum.png

Klik op "Details...". Bij "Fysiek-adres" staat het Mac adres van je LAN poort. (Waarschijnlijk de derde van boven.)

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
ik heb op dit moment geen kabel verbinding tot mijn beschiking dus kan niet op lan verbinding klikken...
nog andere suggesties???

Volgens mij is het mac adres van je netwerkinterface afhankelijk en niet van een harddisk. Wel heb je 2 mac adressen, 1 voor draadloos en 1 voor bekabeld. Je zult dus even een kabeltje moeten aansluten om deze laatste te zien.

Oke, maar voordat de nieuwe harde schijf erin zat kon ik mijn mac adres wel vinden. En nu doet de kabel het niet meer op het opgegeven mac adres waar hij het met de oude harde schijf wel op deed. Kan er ook iets kapot zijn aande ethernet adapter ofzo?

Download HWinfo (gratis, 32 of 64 bits) http://www.hwinfo.com/download.php
Als je de Portable versie kiest hoef je niets te installeren.

Start dit info tooltje. Je krijgt eerst een venster met cpu/gpu info. Klik dit weg.
Daarna klik je links op Network en zie je rechts het mac adres (ook zonder kabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan