MAC CLONER kraker ontdekken in eigen netwerk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

satbuggy

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
61
Dag,

Ik heb sinds een tijdje een klein camping internet netwerk met 2 accespoints van senao.

Nu heb ik daar alleen een mac beveiliging op zitten, een wpa sleutel zou vervelend zijn en de sleutel zal dan iedere maand vervangen moeten worden.

Nu heb ik last van iemand die een MAC adres van een van mijn clienten heeft gestolen.

Deze ongewenste gast gebruikt het adres van mijn client en wanneer deze inlogd is en de mac cloner komt erbij dan loopt mijn Senao vast.

Met welk programma kan ik mijn netwerk scannen en hoe kom ik erachter welke persoon of pc dit is?.

Bedankt!
 
Alle MAC adressen die een IP van jouw netwerk krijgen verschijnen in je DHCP server meestal kan je in de log of DHCP client list wel een hostname van de werkplek zien. Om echt de computer te traceren kan een lastig verhaal worden. Look at Lan is wel een grappig programma om je netwerk van tijd tot tijd in kaart te brengen maar daar los je dit probleem niet mee op. Om te verkomen dat je AP's vastslaan bij een dubbele MAC registratie kan je het beste deze in de MAC adres table blocken en je client adviseren om een andere adapter aan te schaffen en zijn beveiliging op zijn systeem te controleren.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan