Mac filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASlot

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2012
Berichten
79
Een vraag die lijkt op een vraag van mij eerder.

Kan iemand mij (simpel / uitgekauwd :eek: ) uitleggen wat het verschil is:

De firewall van de router
1) MAC Filter Outgoing Allow
2) MAC Filter Outgoing Deny
Ik snap de termen los van elkaar, maar de betekenis van 1) en 2) [dus welke beter is] is mij nog steeds geheel onduidelijk.
 
mac filter outgouing kan je een mac adres het uigaandverkeer laten filteren dus toestaan
mac filtering outgouing deny is dus het weigeren van uigaand verkeer

dus bijvoorbeeld je wil met je pc een web server start maar dit staat geblokeerd , met je mac adres en poort zal de server niet beschikbaar zijn.

het is te zien wat je wilt blokeren of toestaan, MAC filters zijn heel handig voor als je , je wifi wil behouden tot je eigen familie bv.
je voert dan alle mac adressen in van de toestellen die je in je netwerk hebt op allow en laat alle andere mac adressen die proberen verbinding te maken laat je blokeren
 
Ik ken je router niet, maar als ik zou moeten gokken zou ik denken dat "MAC Filter Outgoing Allow" een "blacklist" is: alle MAC adressen zijn toegestaan, behalve de adressen in het filter. Bij "MAC Filter Outgoing Deny" denk ik aan een "whitelist": geen MAC adressen zijn toegestaan, alleen de adressen in het filter.
 
ik ken de router ook niet maar volgens mij is dit een huiswerk vraag.
 
Dank voor reacties. Dankje voor je uitkeg alain.

Ik heb wel mac filtering aan, er staan maar een aantal mac adressen in. Maar dat is een andere pagina dan de firewall mac filtering. Dus dat lijkt niet zoveel met elkaar te maken. (?)

Ik ben bang dat ik het nog steeds niet snap eigenlijk.

ik ken de router ook niet maar volgens mij is dit een huiswerk vraag.
In welk opzicht? Dat ik mijn vraag simpel kan stellen?
Schoolbanken heb ik al jaren niet meer ingezeten.
 
Firewall en mac filtering spreken wel elkaar aan er wordt eerst gecontroleerd als het mac adres in de weiger lijst staat.
indien dit niet zo is gaat deze verder naar de firewall en dan kijkt de firewall of het bepaald ip adres een bepaalde poort moet doorsturen naar het public ip adres.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan