Mac G3 Voeding kapot

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTreefo

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2011
Berichten
45
Hallo,
ik heb laatst van een vriend een mac g3 gekregen,
deze deed het niet omdat hij hem verkeerd had afgesloten. ik belde hem en hij zij dat er achterop een reset knopje zat, ik dacht dat dat het rode knopje acheropwas ik zetten het om en je hoorde een knal zag een flits en sinds dien start hij helemaal niet meer op.
is er een manier om hem te repareren of een site waar je zo'n voeding kan kopen
het is de grotere kast versie van de g3
alvast bedankt!
Grt Trevi
 
Je hebt het voltage veranderd van de voeding. Van 230 volt naar 110 volt.

Je zal een nieuwe moeten kopen, dit kan gewoon bij de Apple Store. Bel ze gewoon even op, dit is een gratis telefoonnummer.
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon de zekering vervangen die erin zit .. Kosten van zo'n zekering bij de electro shop .. Oké, laten we eens duur doen .. 2 euro
 
Je kunt een voedingtester gebruiken, om te checken of de voeding de juiste waardes afgeeft en dat deze waardes binnen de marges zijn. Deze testers zijn wel te koop bij electronicazaken.
 
die voedingstester is onnodig die voeding is kapot hij heeft het voltage om gegooid naar 115volt (amerika) dan is de zekering kapot

om nou de zekering te vervangen zonder kennis van lijkt mij ook niet echt een slim idee, die dingen zijn namellijk geladen ook al zitten ze niet aan het stroom...
 
Laatst bewerkt:
Jaja ik hoor het al een expert, voedingtester is wel nodig. Je wil toch een stabiele voeding?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die voedingstester is onnodig die voeding is kapot hij heeft het voltage om gegooid naar 115volt (amerika) dan is de zekering kapot

om nou de zekering te vervangen zonder kennis van lijkt mij ook niet echt een slim idee, die dingen zijn namellijk geladen ook al zitten ze niet aan het stroom...

Dus als je de zekering beet pakt ben je dood ? .. Hmm, dan had ik al lang 10.000x dood moeten zijn :cool:

En het gebruikte voltage in Amerika is overigens 110 volt ..
 
Je kan ook in de BIOS kijken of de voltage waardes binnen de marges vallen. (Stabiele voeding = vakterm in elektrotechniek.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de voeding het uberhaupt al niet doet, hoe wil je dan uberhaupt in de BIOS gaan kijken ?! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als dus de zekering word vervangen en de voeding doet het weer, dan geef jij als advies om hem NIET te testen met een voedingtester. Maar gewoon gaan met die banaan..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dankjuliewel voor de vele goede reacties, je kan een voeding aanraken zonder een schok te krijgen ik heb het geprobeert
Nogmaals bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan