Mac Mini of een PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mastertje

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Omdat mijn pc het heeft begeven op zoek naar een nieuw pc. Had eerst gedacht om een merk pc te kopen, maar twijfelde toch en ging voor zelfbouw, maar daarna twijfeld ik weer en werd het een Mac mini.

Wat wil ik ermee doen? Gewoon standaard surfen, office gebeuren enzo. Verder wat downloaden, een dvdtje branden, dvdtje rippen enzo. DVD film kijken en soms nog bestanden in rmvb/avi/mpeg4 converteren zodat het op een DVDtje gaat.

Heb mijn oog laten vallen op:

Mac Mini

2,53-GHz : 320-GB
2,53-GHz Intel Core 2 Duo
4 GB geheugen
320-GB harde schijf1
8x dubbellaags SuperDrive
NVIDIA GeForce 9400M grafische processor
Mac OS X Snow Leopard
Verzenddatum: Binnen 24 uur
Gratis geleverd
€ 749,00

Voordeel Mac: minder virus enzo het mac geblaat tov pc. Maar lekker klein, zal wel usb hub moeten halen. Wat anders en ik kan er toch nog windows XP op zetten.

Alternatief is PC met windows 7
HP P6370
CPU-type Intel Core i5 750
Geheugengrootte 6GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Moederbordchipset Intel H57
Hardeschijfgrootte 1,5TB
Hardeschijf bus SATA-300
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Videochip GeForce GT230

voor 850-899
Of een vergelijkbaar systeem met i3, 6gb, 1 TB hd voor 650 euro-700.

Dus een sneller systeem met meer geheugen, vertrouw ook HP en Acer niet echt en ga ervan uit dat Appeltje wel goed is en dus geen defecten zal hebben bijna.

Wat denk jij?

ik ben absoluut geen macfan, zie het meer als een momenteel populair iets, waar je later spijt van krijgt... mac is duur, en naar mijn mening te duur voor wat het levert...

ik zou gewoon een pctje pakken, kan je later altijd makkelijk upgraden, geen gezeur van 'speciale mac software nodig hebben' enzovoort...

Ben juist op een Mac gebracht door gebruikers ervan..... weet iemand hoe snel het scheelt met de pc systemen die ik heb. 2 keer zo langzaam voor de mac??
Uitbreiden zal ik niet doen, had dat 5 jaar geleden ook gedacht maar uiteindelijk niks mee gedaan en daarvoor een grotere kast genomen.

tsja, als je tevreden bent over mac, en zeker bent dat hij een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft, dan moet je voor de mac gaan... het zou alleen nooit mijn eigen keuze zijn, simpelweg omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding slecht vind, het irritant vind om speciale mac software aan te schaffen en de rest van de bovengenoemde argumenten.

tis jouw keuze, als jij tevreden bent over een mac, moet je gewoon voor een mac gaan natuurlijk

Bedankt voor je reactie! Ik heb zelf geen ervaring met Mac, misschien dat er andere mensen zijn die dat wel hebben. Stel dat de processor bij een PC 3 keer zo snel is en dus ongeveer 3 keer zo snel kan werken dan heb ik liever een PC met windows. Maar blijkbaar hebben niet zoveel hier een Mac....

Heb uiteindelijk een Mac Mini gehaald. Maar mis toch enorm de Windows mogelijkheden en de openheid.. Mac is intuïtief te gebruiken, dus voor de gemiddelde instapper een uitermate geschikt apparaat.

heeft uw de mac mini ingeruild? of bent u er inmiddels al aan gewend geraakt?

vraag het me puur even af of dit een kwestie van wennen is, of dat het echt ligt aan mac ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan