mac op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik zou graag mac 'gebruiken', dus niet vast gebruiken ofzo, maar de mogelijkheid hebben om heel snel te zien: hé, hoe doe ik dat in mac?

Wat doe ik het best? multiboot xp - vista - mac (of xp - mac)
of een virtuele mac in windows vista (als dat mogelijk is)

En hoe doe ik dat?

Is het mogelijk om mac op windowspc te installeren? Zoja, hoe? Wat is mac? Welke versies kunnen erop worden geinstalleerd? En wat zijn de risico's van het installeren van mac op een pc?

Het kan met het OSX86 project. Mits je een Intel processor hebt. Ik ga je alleen niet garanderen dat het soepel draait.
Maar dat hoef ik je niet uit te leggen. Ik wil je ook niet, als Maccer, overtuigen. Maar doe je best.

LaPasta

Ik heb amd:s

En ik hoor ook dat er nogal risico's aan verbonden zijn om mac op pc te installeren, is een virtuele versie dan niet veiliger?

Bestaat het? Een virtuele mac?

Beste Vis ta

Ook een virtuele versie van een Mac haalt het niet bij het gevoel.
Het loopt allemaal erg traag. Als je VPC7 op een PPC Mac doet loopt het ook allemaal
erg stroperig (traag dus).
Kijk anders eens op TweedehandsMac.nl voor een leuk tweedehandsmac. Een miskoop zal je daar niet zo gauw maken.

Succes, LaPasta

Maar een mac aankopen en dan volledig installeren lijkt me een beetje minder aangezien het eerder is voor testdoeleinden dan voor echte gebruiksdoeleinden... Het macgevoel heb ik niet zozeer nodig, als ik maar kan ondervinden hóe mac werkt...

Hoe werkt die PPC Mac? Is dat echt een virtuele mac?

Wat wil je testen dan?
Kijk dan even bij een Apple Premium Reseller.
Daar kan je uitgebreid testen. Of wil je geen verkooppraatje? Dat kan ook. Zeg gewoon dat je aan het kijken bent.
En nee, een PPC Mac is geen virtuele omgeving.

LaPasta

Ik ga gewoon nog even wachten met mac, moest het ooit noodzakelijk te zijn om echt te testen ga ik hem gewoon in m'n windows openen met innotek virtualbox, dat zou wel lukken neem ik aan?

Volgens dit zal dat niet gaan.
Met virtualisatie zal het altijd trager draaien. Dus heb je niet het gevoel van een OS.
Omgedraaid is het ook zo. Voor PPC processors heb je Virtual PC van Microsoft, maar het draait zo traag. Dus kan je nooit het gevoel hebben van een echt OS.
Maar succes.

LaPasta

Ik zie mac niet in de lijst staan...? Of heeft het in die lijst een andere naam? (ken nog niet zoveel van mac, nee)

Het gevoel van mac heb ik niet echt nodig, eerder om snel even te zien, hoe doe je dit in mac? Hoe doe je dat in mac? enz...

Als het niet in de lijst staat wordt het ook niet ondersteund.
Kan een online cursus je misschien op weg brengen.
Hoef je het niet zelf te doen, kan je wel kijken hoe het in zijn werk gaat.

LaPasta

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan