MAC os installeren op compal laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meiga

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Berichten
92
Dag mensen,

Als apple leek weet ik niet veel van de MAC software af. Wat ik er tot dusver van begrepen heb, is dat het sneller en intuïtiever werkt dan windows. Momenteel gebruik ik windows 7 en net als elke andere windows gebruiker baal ik van de traagheid hiervan.

De vraag bestaat uit 3 delen:
1. zou mijn laptop sneller kunnen draaien op MAC os?
2. welke "versie" (ik lees hier vanalles over versies en installatieproblemen) zou ik moeten hebben en hoe moet ik dit installeren? (hoe te branden, zelfde als windows in een iso of?)
3. is het mogelijk een dual boot te maken tussen windows en mac software? Ik heb namelijk momenteel ook een dual boot windows 7/windows xp er op staan.

Momenteel heb ik een compal IFL 90 met T9300 processor, 4gb ddr 2 ram, 8600 GT videokaart en bios versie 1.00PARTTBL ofzoiets, voor als dat ook nog uit maakt.

Alvast bedankt!
 
Over Apple/Mac weet is niets, maar met jouw laptop met die specificaties, hoort Windows 7 heel snel en heel soepel te draaien!
 
Het draait ook wel, soepel en wel. Een studiegenootje van mij heeft echter een macbook, met een mindere processor, net zoveel ram, net zo'n trage harddisk en toch snellere prestaties :p Vandaar dat ik wel geïnteresseerd ben geraakt in MAC os.
 
Het draait ook wel, soepel en wel. Een studiegenootje van mij heeft echter een macbook, met een mindere processor, net zoveel ram, net zo'n trage harddisk en toch snellere prestaties :p Vandaar dat ik wel geïnteresseerd ben geraakt in MAC os.

Dat zou kunnen, maar je begon hiermee:
Momenteel gebruik ik windows 7 en net als elke andere windows gebruiker baal ik van de traagheid hiervan.

En daar klopt natuurlijk helemaal niets van. Windows 7 staat er juist om bekend dat het NIET traag is!
 
klopt, het staat er om bekend. Helaas helaas levert windows nooit wat je zou willen en is windows 7 nog steeds traag. Windows xp is bijvoorbeeld 10x sneller dan die malle windows 7. Ofwel; ja het klopt wel, ik ben ontevreden over de snelheid van het systeem. Dit is niet vanwege mijn laptop, die draait windows 7 zoals deze hoort te draaien, maar het ligt wel aan het besturingssysteem zelf.
 
Je kan de MacOS software emuleren op een PC. Maar dan gebruik je Windows7 toch nog steeds als onderliggend OS.
Mac en zijn OS zijn nou eenmaal van Apple en dat draait alleen op Apples. DVD met een MacOS, zoals Windows of Ubuntu zijn niet te vinden. Windows 7 en veel trager dan Mac is wat moeilijk voor te stellen. De verschillen zullen marginaal zijn. Wellicht dat Ubuntu ook de gewenste snelheidsverhoging geeft

Windows XP sneller dan Windows7 slaat helemaal nergens op. Ik vraag me trouwens af hoe je dan ziet of ervaart dat het een sneller is dan de ander. De OS'en zijn niet echt maatgevend voor de snelheid, dat wordt toch in hoge mate door de onderliggende hardware bepaald.


Ron
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan