Mac Os Leopard op oudere Macbook?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Braincrackor

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2007
Hallo mensen,

Ik heb de volgende vraag:
Ik heb een lange tijd geleden een 2de hands macbook overgekocht van iemand, maar zonder de Mac Os Tiger installatie cd, die er op stond geinstalleerd.

Nu heb ik een paar weken geleden een nieuwe macbook aangeschaft, waar ik Mac Os Leopard bij kreeg. Ik vroeg mij af of ik deze installatie cd ook kan gebruiken voor mijn verouderde macbook. Want een Mac Os installatie vraagt nooit om een serial code ofzo, plus volgens mij heb ik ook helemaal geen code bij mijn nieuwe macbook gekregen.

Dus kan ik met mijn nieuwe Leopard cd ook Leopard installeren op mijn oude Mac Os Tiger macbook, zonder problemen?
Alvast bedankt!

Als het goed is werd bij je nieuwe MacBook alleen een recovery CD meegeleverd, geen retail-versie.

Voor zover ik weet kun je die CD niet in een andere apparaat gebruiken.
Proberen kan altijd natuurlijk, heb er zelf geen ervaring mee.

Je kunt de CD (die waarschijnlijk een DVD is) in je machine stoppen.
Als je gaat installeren laat de machine zelf wel weten of de hardware het besturingssysteem aankan.
Opstarten van de installatieschijf en...
Gewoon proberen dus.

Gaat niet werken. Die CD/DVD van je nieuwe Macbook gaat alleen op je Macbook. Heel misschien kan je via target mode de boel installeren. Dus dvd in je nieuwe Macbook. Via Firewire aan elkaar verbinden. Oude Macbook opstarten in targetmode. Dus opstarten met T ingedrukt.

Bron: Apple

Succes, Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan