Mac OS proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Oke,

Aangezien ik mn vista nogal zat ben en toch aan een nieuwe computer zit te denken ben ik eens gaan informeren naar een mac (hoeveel die kost, enz enz). Maar aangezien ik mn hele leven lang een pc-guy ben geweest weet ik niks van mac noch hoe hij werkt, hoe makkelijk/moeilijk alles is en dergelijke.

De prijzen van een macbook (pro) liggen toch aardig hoog om de kans te wagen door het bedrag neer te tellen en vervolgens maar afwachten of mac mij bevalt.

Ik heb een VMWare Workstation tot mijn beschikking dus ik kan makkelijk een virtual machine maken en kijken hoe mac is en werkt.

Mijn vraag was alleen: is dat wel mogelijk?
Ik weet dat Mac OS X gemaakt is om alleen te draaien op Apple hardware, maar is het dan onmogelijk om Mac te ervaren zonder eerst 1.300 euro neer te tellen?

Ohja, en ik heb nog een vraag aan alle mensen die zowel ervaring met Mac als met Windows hebben (gehad):
a) Wat vinden jullie van Mac en hoe was het voor jullie toen jullie overstapten (als jullie dat jullie geval was).
b) Is het 't waard om 1.300e neer te tellen voor een Macbook Pro?
(Ik gebruik een computer vaak intensief: zit er vaak achter, werk aardig wat met films en binnekort wil ik mijn IT/TI opleiding ermee gaan volgen.)

Alvast bedankt ;)
MVG
Mark Straatman

Je kan ook naar de Apple Store gaan, als het goed is mag je daar alles uitproberen

Ondertussen een kleine 3 jaar Mac-gebruiker.

In 2006 een witte MacBook 13,3 inch aangeschaft voor schoolwerk.
Na 4 a 5 dagen wist ik feilloos in Mac OS de weg te vinden, al kan dit relatief zijn.

Ondertussen sinds maart een 17" MacBook Pro en deze was zijn prijs zeker waard.
Uitstekende desktopvervanger, mobiel redelijk te gebruiken (denk aan de trein).

De huidige Pro-serie heeft allemaal de langere accu-duur wat ik als een groot voordeel zie.
Ik kan, als ik hem niet op "High performance" zet (De 15" en 17" hebben 2 videokaarten, een shared en een stand-alone), bijna een volledige werkdag op de accu werken (6 a 6,5 uur)

Ben je niet op zoek naar een desktopvervanger dan is de 15" meer dan voldoende.
13,3 inch vond ik net een te lage resolutie hebben (1280x800) mede omdat ik op m'n PC 2x een 1680x1050 monitor had aangesloten.

De ervaring met een Mac is iets dat je enkel op een Mac kunt beleven ben ik van mening.
Helemaal de MacBooks, in het begin zul je erg moeten wennen aan de trackpad met alle extra functies maar na een tijdje ga je die op elke "normale" laptop missen :D

is het dan ook mogelijk om mac te proberen op een vmware virtuele machine?

tnx voor je review ;)

Valt te proberen echter geloof ik niet dat het dezelfde ervaring oplevert als een echter Mac.

hoeft ook niet exact, maar gewoon een beetje gewend ermee worden.

maar hoogswaarschijnlijk heb ik in december mn eigen macbook ;)

hoeft ook niet exact, maar gewoon een beetje gewend ermee worden.

maar hoogswaarschijnlijk heb ik in december mn eigen macbook ;)

Je kan het idd wel proberen in vmware, maar geloof me, dat is bij lange na niet de ervaring die een Mac met zich meebrengt. In vmware werkt het een beetje buggy omdat het er niet voor gemaakt is, of omdat de uitgave van het osx voor pc gewoon "slecht" is.

Ik heb zelf een 24" iMac gekocht vorig jaar november, en man wat was dat gaaaf!
Echt alles ging 10x makkelijker/beter/sneller/mooier/ en die hele reutemeteut erachter aan!

Ik weet zeker dat je geen spijt zal krijgen van de aankoop!

Mag ik vragen wat je van plan bent te gaan doen op een Mac?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan