Mac Os/Windows Vista, Dane Elec So Speaky 500GB

Status
Niet open voor verdere reacties.

koudstaal

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
Berichten
17
Hallo,

Ik heb een Dane Elec So Speaky 500GB. Als ik deze HD via de USB op mijn Mac Book Pro aansluit, raakt de HD na een paar minuten al in de slaapstand. De bestanden op de HD worden dan ook niet meer herkend.

Probeer ik vanaf de Mac te back-uppen dan valt de schijf stil na ongeveer 80 mb te hebben geback-upt.

Sluit ik de HD - ook weer via de USB - op Windows aan dan doet dit probleem zich niet voor.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Wellicht komt dat omdat je bij je Energie voorkeuren een vinkje hebt staan bij "Zet hardeschijf in slaapstand wanneer mogelijk"

Systeem voorkeuren > Energiebesparing
 
So Speaky Slaapt

Ik heb de aanpassing gedaan in Energy Saver maar het probleem blijft bestaan. Na max 120 mb laan data lezen hoor je um stilvallen en gaat het power on lampje minder fel branden (wat normaliter staat voor: slaapstand). Er vindt dan ook geen communicatie meer plaats met de Mac Book want de HD kan niet meer worden gelezen.
 
So Speaky Slaapt Snel

Nu blijkt de Samsung HD 501LJ het kloppend hart te zijn van deze Dane Elec So Speaky 500 en deze Samsung is uitgerust met het zogenaamde Device Initiated SATA Power Management en dat houdt in dat als er niet aan de Samsung wordt doorgegeven dat er activiteit is, de Samsung dit opvat als: geen activiteit en dus in de ruststand gaat. Kennelijk is die communicatie tussen de Mac Book en de Samsung er niet en tussen de Dell met Vista erop en de Samsung er wel. De vraag is: is dit geweldige Power Management van de Samsung HD misschien ook uit te zetten?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan