mac os x 10.7 op windows met unibeast

Status
Niet open voor verdere reacties.

azegers87

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Berichten
36
Hallo wil proberen op windows 7 pc mac os x lion te draaien
ik heb geprobeerd met usb stick gemaakt met behulp van een mac computer
daar stick samen gesteld unibeast + mac os lion
nou wil ik dat proberen op mainboard type : asus P5kpl-c
Rom versie: 0117 Datum rom versie: 11/08/07
Processor: intel core 2 Quad CPU Q6600 2,40 GHz 4 GB ram
ik heb achi of hoe dat ook heet aanstaan maar werkt niet
en zelfs achi 2.0 aangezet geen baat
boot hem via usb dat gaat goed start op selecteer USB in dat boot menu en dan krijg wit scherm met dat apple logo
en daar blijft die op hangen
kan ik daar iets aan doen of is met dit type mainboard kansloos

overigens ook geprobeerd om Iatkos L2 te installeren ook booten via usb
maar daar kom ik helemaal niet ver mee
dan start die op en scherm helemaal zwart alleen die type cursor blijf linksbovenin knipperen
dus beide is dat kansloos of kan ik nog andere dingen proberen
in iedergeval geen virtuale systemen
ik volg ook de stappen op diverse youtube filmpjes
maar krijg steeds meer idee dat maar enkele mainborden hiervoor geschikt zijn
en vooral denk haast alleen maar nieuwste types
dus weet niet
ik ga geen andere mainboard met daarbij passende processor kopen
want dan kan ik dat geld beter besteden aan een desktop mac pro ergens op de kop tikken
van rond de 500 Euro
 
denk je nou echt dat ik nog nooit op die site heb gekeken aan zon reactie heb ik dus niks aan
maarja dat is typische forums
waar denk je dat ik dat unibeast en multibeast vandaan heb en handleiding van mac 10.7 installatie
maar kan daar dus niks vinden voor mogelijke problemen
en die onderste link heb gekeken daar staan mainboards vermeld met een i3 i5 i7 processor
mijn type mainboard staat er niet tussen de asus P5KPL-C
dus ik denk dat er maar enkele mainboards werken met dat hack mac gedoe
is denk ik getest voor enkele mainboards waar die site is op gebazeerd
maar zoals ik al eerder zei als nieuwe mainboard met daar bij i5 i7 processor en waarschijndelijk passen die oude geheugen dimmen er niet in dus die kun je dan ook kopen en dat loopt al gauw op in de honderden euros
+ dan zit je nog hele dagen te klooien en dan is ook maar de vraag of het werkt
want ze laten het wel zien op die sites en youtube filmpjes maar als zelf moet doen kom je toch tegen dingen tegen waar niet op de site iets is gemeld
en al zou ik zon 500 euro willen besteden kan ik ook bij macbizz een mac pro kopen zonder veel gedoe
 
Excuses. Jij zegt typisch forums, maar ik kan niet ruiken waar jij al gezocht hebt.
En z'n vraag stel je meestal op een forum waar ze het over hackintosh hebben.

Ik kon niet uit uw verhaal halen waar u al had gezocht naar informatie.
Niet elk moederbord werkt met MAC OSX en dat is vrij logisch. In verband met de drivers.

DDR2 gaat nooit passen op een nieuw moederbord waar DDR3 in gaat.
 
nee geeft niet maar ondertussen heb op site verder gekeken zou in plaats van unibeast met mac os x 10.7
ook kunnen proberen met iboot + mac os x 10.7
en wat ook nog kan proberen is mainboard bios rom update
en wat ook nog gezien in die handleidingen om bios in te stellen
het gaat voornamelijk om dat in acpi modus zet
dat staat er bij mij had dus ook nog dat acpi 2.0 aan kon zetten maar dat had geen baat
nou heb ik op die site wel iets gezien van acpi support type S3(STR) en S1 (POS)
dat heb ik ook op mijn bios gezien maar stond bij mij op automatische
omdat ik denk dat automatische dat de goede pak
en dat kunt schakelen van 32 naar 64 bits kan ik niet
dus dat is dus 32 maar heb wel begrepen dat 32 bits tot maximaal mac os x 10.7
als mac os x 10.8 of 10.9 moet daarvoor 64 bits zijn
kan kijken of daar nog kan vinden
en dit weet ik naar gegoogle en dan nog iets over die iatkos lion dus 10.7 gebaseerd
dat die helemaal niks doet alleen maar die type cursor blijft knipperen
want wat begrepen heb is dat die ingebouwde iboot of unibeast zeg maar soort bootloader
heeft
ik zou eigenlijk net iemand tegen moeten komen die hetzelfde type asus P5KPL-C
waar het wel bij gelukt is na een beetje geprutst
blijf proberen hierin heb ik niks te verliezen
zou mooie meegenomen zijn als het beetje kan werken
overigens die overige drivers daar is multibeast voor
maar die kun je pas gebruiken als mac os x of iatkos erop staat
maar goed tips en iemand die er ook moeite of die dit herkent zijn natuurlijk welkom
 
graag kom ik even ter zaken op mijn vraag tensolote
op tonymacx86 heb ik ook diverse berichten bekeken gezocht naar mijn mainboard asus P5KPL-C
en daar stond wel iets over dat het werkt met Iboot+mac os 10.6 dvd
dat dat wel kon ik heb inmiddels bios update gedaan maar werkte lion + unibeast niet nog steeds hetzelfde
nou had ik nog op schijfje liggen iboot 2.7.2 mende dat dat legacy is staat op tony mac staat ook iboot 3.3.0
goed dus als iboot 272 niet werkte had nog 330 kunnen proberen
maar nu heb ik hem opgestart met iboot 272 dat gaat goed opgestart verwisseld met orginele mac os x 10.6.3
die had ik toen ergens gekocht
en die is die nou aan het installeren
en ziet er tot nu toe positief uit hardeschijf geformatteerd opnieuw ingedeeld op guid gezet
en nou geinstalleerd die op eerste gedeelte van de schijf
als dit verders zo goed gaat kan ik nog proberen om vanaf mac os x 10.6 upgraden naar 10.7
weet niet of verders mensen daar in ervaring hebben voor upgraden van hackintosh
of dat gewoon ook op de manier gaat als bij orginele apple computers
wil dit nog niet zetten in opgelost eerst wachten hoe dit verders gebeurd

hallo ik heb voor mekaar gekregen op asus P5KPL-C met behulp van iboot te installeren
eerste instantie was het mac os 10.6.3 ik heb toen combo update mac os 10.6.8 terwijl multibeast open staat
precies de aanwijzigen als op tony mac zijn website omdat dit een 32 bits systeem is
heb ik easybeast aangevinkt daarbij mijn hardware aangevinkt netwerk geluidskaart usb 3.0 kaartje
en die bootloader aangevinkt en aangevinkt als mac pro 3.1
nou zo gedaan iboot cd eruit en opnieuw opstarten dan start die inderdaad die bootloader maar dan vervolgens blijft die op wit scherm met apple logo in midden blijft die daar staan dus probleem is kan niet booten gewoon vanaf hardeschijf
wel via iboot cd wat moet ik dan nog bij mutibeast aanvinken
want dat is op die site mij niet echt duidelijk en op google kan ik ook niks concreets vinden
waar zal wel niet de enigste zijn met dit probleem
dus systeem is Asus P5KPL-C achi g3 ingesteld Sata harddisk denk gewoon sata 1 is en dvd speler ook op sata
hardeschijf 2 gedeelte ingedeel totaal 1,5 TB allerbij HSF+ ingesteld GUID
4 GB Ram nivia video kaart die die zal zag bij apple mac os systeem profiel die herkent die meteen
weet iemand wat ik op multibeast nog meer moet en kan en mag aanvinken
dan easybeast omdat 32 bits is en bootloader en mac pro en dan netwerk sound usb 3.0 wat verders nog?
+ daarbij als ik de echte combo update 10.6.8 doe andere was updatehelper van tony mac site
dat die helemaal niet boot zowel als harddisk als iboot cd
en ik erg me echt voort aan dat wit scherm met dat apple logo
mij lijkt dat die update er iets mee temaken heeft
is net of daarin installeerd waar die ook op hamert
 
Laatst bewerkt:
Halo eind bericht krijg al van tonymacx86 op hun forum te horen gegevens van mijn moederbord gegeven en ook deze vragen in engels uitgelegt
en is mijn duidelijk dat ik mijn missie om mac os x 10.6 of 10.7 erop zet af te blazen
omdat chipset in achi kan zetten dus onmogelijk is om hackintosh erop te zetten
vervolgens wou verder gaan iets met linux ubuntu en dan iets met macbuntu
eerst had macbuntu 11.04 iso erop was geen succes hoop error fouten
vervolgens linux ubuntu 14.04 LTS nieuwste versie erop draai de wel stabiel
maar skin of ubuntu erop zetten vaagt veel kennis terminal commando's
en in linux ben helemaal niet zo in thuis heb zelf meer ervaring met mac os en vroeger vooral windows
dus vandaag uiteindelijk windows 8.1 erop gezet geactiveerd en programmatje dat ik de startmenu zoals van windows 7 gewend ben
werkt echt prachtig alle hardware herkent die ook usb 3.0 pcie kaart en mijn usb antminers U2 herkent die ook zonder daar zelf een driver voor moet downloaden en antminers draai met multiminer app op van de website www.multiminerapp.com goede voor windows en eerst voor mac www.asteroidapp.com voor mac os 10.6 10.7 en nieuwste versie 10.8
blij dat ik effe uit geklooid heb dus zet deze topic als opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan