Mac OS X Lion geen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

samoerie

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Hallo, ik ben Samer.

Ik heb net een Mac OS X, maar ik kan nu niet internetten omdat er geen internet verbinding is, als ik er 1 wil maken kan ik alleen kiezen voor anders en niet voor Wifi, Externe Modem enz. Die zijn namelijk grijs gedrukt.
Hoe los ik dit nou op?

Alvast bedankt, Samer.

Laatst bewerkt:
bij systeemvoorkeur ga je naar internet en draadloos.
daar kun je bij netwerk je internet verbinding maken
links onderin kun je op het + teken klikken en zie dan wat je allemaal kunt ingeven.

Geluid werkt trouwens ook niet.
Oo vorige bericht niet gezien XD daar kan ik geen kabel kiezen alleen VPN, PPPoE, 6 Naar 4 en Built in Serial Port.

Laatst bewerkt:
F10 daar staat een luidspreker bij wat doet deze als je daar op drukt.?

Niets, trouwens het is niet van nature een Mac, ik heb de installatie aangeschaft en op de PC gezet.

aha...dat zegt al genoeg voor mij.
Helaas kan ik je dan niet verder helpen.
Ik heb geen (normale windows ) pc.

succes verder met je vraag.

Je hebt waarschijnlijk nog geen goeie kext(driver) geinstaleerd.. wat is je moederbord?

In multibeast van tonymacx86 zitten wel internet kexts,ik weet niet of ik je hiermee nog verder mee mag helpen..

LET OP: vergeet niet om altijd je permissies te herstellen als je een kexxt hebt geinstaleerd! dit kan gewoon met multibeast

Laatst bewerkt:
Oke, kun je misschien even uitleggen hoe ik te werk ga met multibeast... :$

Met een programma zoals speccy,of je chroeft je kast open en kijkt wat voor moederbord erin zit..

Ik denk trouwens dat je een realtek 8.xxx hebt

EDIT: ja hoor geen probleem ;-)

Je download multibeast,je opend multibeast.., daarna kun je op next drukken en dan de schijf sselecteren waar je je de drivers op wilt instaleren(dit moet dan dus de schijf zijn waar mac osx op staat..) vervolgens klik je op verder of next en ga je naar kexts en enablers dan klik je op internet en zoek je de goeie internet kext uit(dit is denk ik de realtek kext) dan ga je naar miseanous(zoiets..) en klik je op permissies herstellen.

Ik weet niet of dit allemaal klopt want ik doe het uit mijn hoofd ik zal het straks even nazoeken..

Het is wel verstandig om altijd eerst een time machine backup te maken!

EDIT: je kunt je permissies herstellen bij utilities..

Succes!

Laatst bewerkt:
@freestyler als het illegaal is dan mag je niet verder helpen. met de multibeast.

Ja, ik heb ook een realtek 8.xxx. Maar hoe moet ik dan te werk gaan met multibeast of mag je dat neit vertellen? Ik heb geen internet verbinding dus Speccy kan ik niet downloaden.

je hebt wel een internet verbinding anders kun je hier niet posten.
dus op usb zetten en vanaf daar installeren.

@Freestyle ik ga nu multibeast op een usb zetten en hem dan openen op mijn MAC ik zal zo wel mijn voortuitgang schrijven. Als het niet lukt dan doe ik wel het zelfde met Speccy en zal ik mijn moederbord wel ff sturen.

Ik mag je denk ik niet verder helpen samoeri(tenminste niet op dit forum) zal ik het maar uitleggen op osx86.net?

Als ik al te veel heb uitgelegd (als het wel illegaal is) dan alvast mijn excusses puppie!

@freestyler met jouw uitleg hier heb ik al veel op het internet gezien......dus vraagsteller kan daar ook zoeken en kijken.
als je het hierbij laat ben ik tevreden.

Oke! Dankje voor je hulp. Opgelost! @Freestyler check privebericht op osx86.

Bedankt puppie!

Ik denk dat ik het beste samoeri het op osx86.net kan uitleggen,anders riskeer ik mischien ook nog wel een ban...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan