Mac OS X Mountain Lion kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luuknl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Berichten
1.193
Hallo,

Kan iemand mij vertellen of ik het besturingssysteem van Apple ergens los kan kopen (op een cd). Ik weet dat het via de App Store kan, maarja dan heb je natuurlijk al een Macbook en die heb ik niet... Ik wil hem proberen op de volgende configuratie
- Intel Core I3 530 @2.93 Ghz
- 4GB DDR3 RAM
- 1 TB HDD
- 1 GB ATI RADEON 4650 videokaart
- Asus P7H55-M moederbord

Groet,
Luuk
 
Begrijp ik het goed dat je mac osx op een systeem wil installeren dat niet door apple gemaakt is? (Hackintosh)
 
Hallo,

@stratoer, Hij wilt de officiële kopen en vraagt of hij het kan draaien op zijn pc.

@luuknl, ik heb even na gezocht wat de minimum eisen zijn voor Mac os X Mountain Lion. Hier de link: http://en.wikipedia.org/wiki/OS_X_Mountain_Lion.

Uit eigen ervaring weet ik dat de macbooks zelf op een i5 of i7 draaien. En de de macbook air op een i3 en in sommige gevallen een i5
 
Als dat Hackintosh heet wel ja. Inderdaad officiele kopen en proberen op mijn systeem.
 
@nicj56, ik snap dat hij de officiële versie wil kopen en op zijn pc installeren, maar ik vraag me dus af of hij het op een normale pc wil installeren (dat heet hackintosh, heb ik zelf ook draaien) of op een mac pro (aangezien het niet een Macbook/iMac kan zijn want die hebben geen normaal moederbord en videokaart).
 
Hallo,

@stratoer, een iMac heeft wel degelijk een moederbord en videokaart alleen zijn die in soort vergelijkbaar met de mobile versies die in laptop zitten. anders kan hij niet een opstarten.

@luuknl, Je zou eens kunnen kijken na hackintosh. Maar Mac os x heeft wel altijd een intel dat werkt dus wel al in je voordeel alleen de drivers is meestal een probleem.
 
Kijk vooral even op Tonymacx86, aangezien je daar van alles vandaan kan halen zoals de dsdt file voor je moederbord (zodat alle poorten ondersteund worden, enz) en je kan er ook een programmaatje vandaan halen waarmee je mac osx lion via de usb stick kan installeren


Je kon dan het beste de usb stick van lion kopen, maar die is niet meer te koop sinds mountain lion is uitgekomen.

Dan kan moet je via multibeast (voor lion) je dsdt file installeren, zoals allemaal op de site van tonymacx86 staat.
Als je eenmaal internet heb kan je mountain lion downloaden via de app store.

Die kan je dan weer installeren zoals op tonymacx86 beschreven staat.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waar kan ik op die site van TonyMacx86 een directe tutorial vinden dan? kan hem zo gauw niet vinden...
 
@Nicj56, ik snap dat een iMac en een Macbook wel een moederbord hebben, maar ik doel op een moederbord zoals normale pc's die hebben, die je dus eruit kan halen, vervangen enz.
Ook hebben Imac's en macbooks geen videokaarten, maar hebben de meestevideochips, en de andere hebben ingebouwde graphics zoals de intel graphics hd 3000.
 
Apple brengt sinds Lion uit is geen DVD's meer uit voor het OS. Dit was de bedoeling om het alleen via de download vanuit de AppStore te doen, maar na enkele weken zijn er toch USBsticks gekomen met Lion (3 zo duur als de download).

Of dit ook weer gaat gebeuren met Mountain Lion weet ik niet. Maar er zal geen DVD van komen.

Om OS X op je PC te draaien moet je vaak eerst kijken of je moederbord het ondersteund. Hiervoor zou ik als ik jouw was kijken op de site van tonymacx86 die stratoer aangaf. Of op hackintosh.com zoeken in het forum.

Mijn moederbord werd niet ondersteund, dus heb ik OS X virtueel draaien op mijn PC met VMware Workstation. Dit werkt voor mij prima. ik krijg alleen een foutmelding bij het afsluiten en heb geen geluid. Maar muziek zet ik dan aan via Windows.
 
kijk hier maar even.
Hier staat exact uitgelegd hoe je het kan doen.
Je hebt alleen wel ergens een mac nodig, anders wordt het nogal lastig.
*KNIP*
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook hebben Imac's en macbooks geen videokaarten, maar hebben de meeste videochips, en de andere hebben ingebouwde graphics zoals de intel graphics hd 3000.
Macbooks hebben geen losse videokaart, maar de iMac toch echt wel!
Dit zijn dan wel de zelfde als die in dure game laptops zitten en dus mobiele kaarten zijn, maar deze kun je wel vervangen. Niet dat ik daaraan zou beginnen want je weet niet wat er wordt ondersteund.
 
Macbooks hebben geen losse videokaart, maar de iMac toch echt wel!
Dit zijn dan wel de zelfde als die in dure game laptops zitten en dus mobiele kaarten zijn, maar deze kun je wel vervangen. Niet dat ik daaraan zou beginnen want je weet niet wat er wordt ondersteund.

Echt? Ow ik dacht dat ze gewoon dezelfde videochips hadden als de macbooks :eek:
 
@Stratoer, we zien liever niet dat men hier gaat adviseren warez te downloaden. Ik heb je bericht aangepast !! Gaarne even opletten voortaan !!
 
@ Terrarabo, het was niet de bedoeling om de regels te overtreden :eek:
Ik wou het voor luuknl wat makkelijker maken, maar dan zal ie het zelf maar met mijn link uit moeten zoeken :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan