MAC programma's met kopie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

koningv

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Ik heb op mijn mac een standaard map staan waar al mijn programma's in vermeld staan. Nu is het zo dat in die map nog een application icoontje staat. Als ik daar op klik staan weer al mijn programma's in dat mapje?? Dit houdt in dat ik alle programma's er dubbel in heb staan, hoe dat kan weet ik niet.
Als ik de programma's uit die map verwijder kan ik het programma ook niet meer opstarten maar het kost me wel geheugen? Wie kan mij vertellen hoe ik dit moet doen? Ik wil die programma's weg hebben aangezien ik nu nog maar 7 gig heb terwijl ik er 30 vrij had staan.

Probeer het programma Appzapper eens, die haalt alle referenties weg.

heb het programma al maar hij doet niet wat ik wil ben bang dat ik straks al mijn software kwijt ben..

Heb er nog geen probleem mee gehad.

Je sleept het icoontje vanuit je Apps map naar het venster van Appzapper en dan moet je nog een keer wat klikken.

ja dat doe ik maar volgens mij gaat het programma uit beide apps mappen verdwijnen. dat si het vreemde.

Ik weet niet hoe jij je systeem hebt ingedeeld maar mijn apps komen in op mijn HDD in de Apps map. Wanneer ik de Applications map in mijn finder aan klik kom ik dus in die map.

als ik in finder mijn programma map aanvink dan zie ik in die map mijn programma's staan maar ook een extra map applications, waar ook weer alle programma's in staan, dubbel dus. kost me dus erg veel geheugen.

De enige extra map die ik in mijn Applications-map heb zitten heet "Utilities" met daarin Apple hulp-programma's.

Maar als je dus een programma uit de originele Apps map verwijderd dan is hij ook uit de geneste map?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan