mac start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

kamacho24

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2002
Sinds vanochtend start mijn mac computer niet meer op
nadat de stroom was uitgezet.
op het stopcontact ziet nu uiteraard wel stroom op, maar de PC start niet meer op...??
Ik vraag me af of een beveiliging in de PC ziet zoals een zekering of zo..? ben vrij onbekend met mac

Als je geen informatie hebt of deze info niet kunt vinden is het een kwestie van het apparaat openen en zoeken naar de oorzaak. Heb je hier geen of weinig kaas van gegeten zou ik hierbij wat hulp inroepen.

niet meer opstarten

Sinds vanochtend start mijn mac computer niet meer op
nadat de stroom was uitgezet.
op het stopcontact ziet nu uiteraard wel stroom op, maar de PC start niet meer op...??
Ik vraag me af of een beveiliging in de PC ziet zoals een zekering of zo..? ben vrij onbekend met mac

Als de MAC niet meer wil opstarten na een stroomstoring o.i.d., dan is daar maar 1 oplossing voor:

Stekkers eruit, openmaken, naast de Batterij zit een klein plat resetknopje, deze 5 seconden indrukken, daarna de kast weer dicht maken, en opnieuw opstarten, zou dan geen probleem meer mogen zijn.

Tumbtack,

welkom op Helpmij.:)

Denk dat het probleem wel opgelost is, na ruim 2 jaar.(topic is van oktober 2004).

Tumbtack,

welkom op Helpmij.:)

Denk dat het probleem wel opgelost is, na ruim 2 jaar.(topic is van oktober 2004).
lol. en dat had ik nu weer niet gezien, maar mijn verdediging is dat maar weinigen van deze resetknop afweten....

Dat begrijp ik dat je het niet gezien had. Mijn verdediging is, dat het niet de bedoeling is zeer oude topic's omhoog te halen.:p

Wel fijn dat het antwoord hier nu staat, want nu kunnen anderen hier ook hun voordeel mee doen!

Ik heb een iMac G5, maar deze start ook niet meer op, na een stroomstoring.
Hij gaat wel aan, maar doet verder niets, ook geen gong enz.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik zie wel een knopje op het moederbord (klein, grijs knopje)
maar dat is een aan en niet meer uit knopje :p dus dat helpt ook niet..

HELP!

PRAM leegmaken

Wat je kunt proberen is om tijdens het opstarten je PRAM leeg te maken. Dit doe je door tijdens het opstarten Appletoets + Optiontoets en de P en R toets ingedrukt te houden, totdat je de gong hoort (een seconde of wat) misschien dat je het een paar keer moet doen, maar dan zou de Mac weer naar z'n standaard instellingen moeten gaan.

Wat je kunt proberen is om tijdens het opstarten je PRAM leeg te maken. Dit doe je door tijdens het opstarten Appletoets + Optiontoets en de P en R toets ingedrukt te houden, totdat je de gong hoort (een seconde of wat) misschien dat je het een paar keer moet doen, maar dan zou de Mac weer naar z'n standaard instellingen moeten gaan.

Thanks voor de reactie...

Het probleem is, dat hij niet eens zo ver komt, het toetsenbord is dan nog niet "aangesloten", hij gaat alleen aan verder niets :confused:

Greets

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan