Mac verliest steeds verbinding met draadloos netwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sivlon

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Berichten
16
Hey mijn ouders hebben sinds een paar maanden zo'n nieuwe mac (zo'n groot beeldscherm waar alles in zit) en hij verliest steeds verbinding met het draadloos netwerk.

De verbinding is soms voor een tijdje op 5 maar gaat regelmatig naar 1 en dan verliest die weer verbinding en dan is het weer 5 of 4 en het blijft maar veranderen.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Mijn pc met draadloos router / modem staan boven (ik gebruik ethernet kabel) en de mac staat beneden.

Zou het kunnen zijn dat de Mac te ver weg staat? (1 verdieping verchil).
 
Dat zou inderdaad heel goed kunnen.
Heb je het getest door bijvoorbeeld een andere pc/laptop op die plek neer te zetten en daarmee verbinding te maken?
 
Ik heb wel een laptop maar heeft het wel nut om het zo te vergelijken?
Want vershilt dat niet per netwerk/internet kaart? of heeft me laptop de zelfde als die er in de Mac zit?
 
De airport in je iMac is sterk genoeg. Ik zit hier 2 verdiepingen van de router af, en heb 100-75% ontvangst. (Dat zegt eigenlijk niet zo veel, aangezien er andere dingen kunnen storen, maar het is niet waarschijnlijk).

Wel kan het misschien te maken hebben met de sterkte van je router, al lijkt het me zo dat die ook wel sterk genoeg is, aangezien WiFi niet op 1m afstand van het apparaat word gebruikt ;)

Ik moet zeggen dat ik dat wegvallen van het netwerk ook wel eens heb. Meestal word de verbinding dan meteen weer hersteld, maar soms moet ik inderdaad ook handmatig opnieuw verbinden.

Het is mogelijk dat dit fenomeen word opgelost met een firmware update, maar daar is in ieder geval niks over bekend gemaakt.
 
Ik heb zelf een iBook gehad en nu een MacBook Pro met wireless, en over het algemeen ontvangen die altijd goed. Bij mensen waar ik kom voor computer problemen heb ik wel ervaring gekregen dat er verschillen zijn in de routers.
Er zijn soms rare haperingen op te lossen met updaten van de firmware in de routers.
Beste ervaring qua bereik met een "standaard" draadloze router heb ik tot nu toe met een Netgear WPN824 (tussen loods en woonhuis een afstand van 30m overbrugd en nog net voldoende ontvangst voor constante verbinding).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan