Mac vr leken - Antwerpen België

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleurkemi

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Hoi,

Ben zoek naar iemand die mij de kneepjes kan leren van mijne Mac.
Heb hem nu een jaar maar naar mijn gevoel haal ik er niet alles uit wat erin zit.
Het zijn de trukjes en weetjes die je ver brengen.
Welke Mac-Addict uit de streek van Antwerpen wil zijn kennis met mij delen ?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Fleur
PS een cursus bij bvb Switch zie ik niet zitten omdat dit te algemeen is, heb eerder specifieke vragen

zoektermen op mac verwijderen

Hallo,
ik heb een vraagje over mijn mac computer, als je je bijvoorbeeld bij facebook aanmeld, je tipt de eerste letter van je emailadres in, dan komt er automatisch je emailadres op waar je dan op kunt klikken, of als je ooit eens iets hebt opgezocht op google, blijft dat soms terugkomen bijvoorbeeld in het google venster als je iets opzoekt dat toevallig met dezelfde letter begint, ik vind dit heel lastig en ik wil graag al die zoektermen van alle sites verwijderen, bij een gewone computer kan je gewoon die term selecteren en deleten, maar de mac heeft geen delete knop en je kan geen rechtermuisklik toepassen op die zoektermen! Kan er iemand mij alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt!

@macfreak64

Een van mijn vragen is mbt iphoto.

Ik vind het verschrikkelijk lastig om bepaalde foto's terug te vinden; ook al heb je ze nog maar geuploaded 1 week geleden bvb. Die van vandaag vind je steeds terug.
Ik weet wel dat ze zeggen dat je ze moet benamingen geven maar het gaat hier over een 500 tal foto's van vroeger die overgezet zijn geworden vanuit windows (die op dat vlak veel beter werkbaar was). Op iPhoto heb je bvb geen boomstructuur waar je een overzicht hebt van alle mappen met daaronder de titels van de foto's. Bij iphoto zie ik een mozaiek van mapjes waar de foto's dan inzitten. Misschien is het er wel ,ik heb het nog niet gevonden. Kan je me hierbij helpen ?

Verder nog :
Wat mij opviel is als een foto delete in een "gebeurtenis" dan wordt deze ook autom gedeleted als deze ergens in een "map" staat.
Is dat logisch ?
In Windows gebeurd dit niet omdat je voor een foto in een andere map te steken hem ofwel gewoon erin plakt (origineel weg) of je dupliceert/kopieert hem dan bestaat je originele ook nog steeds als je helm delete.

Laatst bewerkt:
Nog eentje :

Hoe verwijder ik een 'shortcut' van mijn scherm zonder het bestandje zelf te deleten ?

In iPhoto staat onder "Gebeurtenissen" ook "Foto's". Als je daar op drukt krijg je alle foto's te zien. Je moet even niet Windows denken. Zoals de slagzin van Apple jaren was. "Think different". Denk anders. Boven in je menubalk staat ook "Archief". Je kan dus ook een slim album maken. Door middel van de filters kan je foto's zo makkelijker vinden. Ik heb overigens mijn ruim 10.000 foto's ook niet benoemd. Je kan ze taggen via "Gezichten", "Gebeurtenis" en "Plaatsen". En als je een foto verwijderd staat hij in je prullenmand van iPhoto. Nog niet definitief weg. Keep up the spirit.:):):thumb:

Een shortcut, als in een alias? Gewoon slepen naar je prullenmand. Het leven is veel makkelijker met een Mac. :thumb:

Nog een vraag :

Hoe zet je foto's van bvb usb stick of gedownloade foto's over in iPhoto ?

Als je je usb-stick in je Mac stopt, herkent hij hem. iPhoto start op en je kan ze importeren.
Voor de rest kan je de foto's op het icoontje van iPhoto slepen en hij importeert ze voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan