MAC-waarde veranderen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
381
ik wil met een laptop op een netwerk waar normaal een pc staat, maar ik krijg geen toegang...
ik heb ergens horen zeggen dat je dan je MAC-waarde moet veranderen (simuleren zelfs misschien ?) omdat dat bij de server staat opgeslagen ??

iemand een idee hoe ik dat in windowsXP kan doen (is daar misschien een programma voor ?) bij Linux zou het wel makkelijk te doen zijn...

(ik heb al bij google gezocht, en daar staat wel hoe je een MAC-waarde moet veranderen, door iets in het register te veranderen, maar dat lukt bij mij niet)

alvast bedankt...
 
mac

Als jij met mac-waarde het mac-adres van je netwerkadapter bedoelt heb je volgens mij pech, dat zit er ingebakken door de fabrikant en dat is volgens mij niet wijzigbaar.
misschien dat er programma's zijn die dit emuleren, kzou het niet weten.
 
bij linux kon het dus wel heb ik gehoord, zoveel verschil moet er toch niet zijn denk ik dan...

iemand van zon programmaatje gehoord ?
 
Waarschijnlijk heb jij een UPC / chello internet abbonement ?
Je kunt dat, mac adres controlle omzeilen door een router tussen het kabelmodem en de computers, te plaatsen. het voordeel , je kunt met meerdere computers tegelijk op internet en van het mac-adres ( moet je wel eerst kloonen naar de router ) hoef je niets te wijzigen ( wat volgens mij ook niet kan, daar het zit ingebakken op de netwerkkaart.
Router plaatsen computer(s) aansluiten op de router NOG NIET OP HET KABELMODEM het mac adres van de computer waar de netwerkkaart inzit die je gekregen hebt van de provider kloonen naar de router en dan het kabel modem aansluiten op de router. dan zou alles moeten werken.

Groeten chd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan