Mac wilt niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Neem alleen al je mac in cominatie met je Iphone en Ipad alles werkt super strak samen !
Eeen mac brengt rust achter je monitor.
En je kan bijna alles en meer dan op je windows bak.

Stabieler, wat houd dat dan in?

Sony Vaio's zijn ook erg mooi, mooier vind ik zelfs.

Gebruiksvriendelijk vind ik al wat te veel gezegd, voor een aansluiting op Windows gewoon kabel insteken en klaar. Bij Mac kreeg je dan een uitleg "Gelieve te wachten, bezig met voorbereiden van internet verbinding instellen..." en even later "gelieve de kabel in te steken" dus we staken hem in en dan: "gelieve de kabel er nog niet in te steken! We zullen u zeggen wanneer u deze er mag in steken" en dus halen we hem er weer uit, en dan kwam er weer "gelieve de kabel in te steken" en zo ging dat door en door. Uiteindelijk niet mogelijk om internet daarop aan te sluiten... De moeite al om Windows te kopen.

Die snufjes zijn standaard snufjes, normaal allemaal even veel voor Mac als voor Windows. Als je dan iets extra wilt nemen bij Windows en het is niet gratis (in principe is alles gratis voor Windows, als je snapt wat ik bedoel...) dan kost het bijna niks. Als je dan iets extra voor Mac wilt downloaden is de kans dat het bestaat miljarden keren kleiner, (Die truukjes werken natuurlijk bijna nooit, want bijna iedereen heeft Windows) en het kost handen vol geld. Voor simpele software kost het al 400$. Wat dan bv. voor Windows nog maar 35$ kost.

Ik moet zeggen dat ik toevallig wel een probleem had met mijn netwerk delen, maar dat bleek aan Belgacom (internet provider) te liggen en niet aan Windows. Verder is het "netwerk aanmaken" klikken, aanvinken wat je wilt delen, en hopsa! Je bent klaar.

Die drivers, worden normaal door je PC vooraf automatisch geinstalleerd. Als dit niet het geval is, zul je echt wel een brol merk hebben, of er bestaan geen drivers voor dat besturingssysteem (laptops uit tijd van W98 gaan niet kunnen werken met W7)

Jouw laptop zal waarschijnlijk een 64-bit processor hebben, die je bij de nieuwste Mac's verplicht moet hebben. Geen wonder dat hij sneller werkt natuurlijk... Bij Windows is er ook nog 32-bit, ouder maar nog altijd het meest gebruikt.

Paint is iets heel simpel ja, maar in W7 kun je er tegenwoordig toch ook al heel wat mee. Je hebt miljarden multimedia-bewerkings programma's voor Windows, en maar een paar voor Mac. Als je het ene niet goed vind, nou dan download je toch het andere? Bij Mac ben je al snel uitgekeken met die programma's, bij Windows kun je blijven doorgaan. Elke dag word er wel duizenden soorten software gereleased, gratis en betalend (in principe ook gratis, als je snapt wat ik bedoel). Bij Mac moet je al een hele dikke portomonnee hebben.

De problemen met programma's, zijn altijd op te lossen. En als het niet opgelost geraakt, download je er een uit dezelfde categorie, of je kunt ze zelf maken. Studerend, of spelend maak je de mooiste programma's. En je verdient er nog eens geld mee. Je kunt ook bij Microsoft of andere bedrijven gaan werken als programmeur, en je verdient goud. Met het kennen van zo'n taal voor Mac, geraak je echt niet aan centen.

Virussen op Windows zijn te bestrijden, je kunt overal een gratis anti-virus vinden. En als die toch iets binnengelaten hebben, gewoon ComboFix draaien en alles is opgelost! Dan kun je automatisch op de achtergrond backups laten maken, en je reset je PC gewoon naar je PC terug in de tijd. Bij Mac heb je geen anti-virus, en geloof me, er zijn er al heel veel virussen voor Mac, en er komen er steeds meer bij. Het bekende Safari-lek wil Apple niet eens dichten! Hij vraagt blijkbaar niet om downloadconfirmatie (en om openen al helemaal niet). Dus 1 website, en je Mac zit gewoon vol virussen! En welke backup gaat je dan redden? En ComboFix werkt denk ik ook niet op Mac.

Vista staat er wel om bekend slecht te zijn, die confirmaties waar jij een hekel aan hebt zullen inderdaad heel irritant geweest zijn. Wel niet vergeten dat je een gratis upgrade naar Windows 7 krijgt of naar XP als je in bezit bent van een computer met Vista erop.

Kennelijk draai je ook via truukjes Windows op je Mac, zoals bijna tegenwoordig elke Mac gebruiker doet. Langzaam stellen ze voor standaard opstarten Windows in, omdat ze er gewoon niet genoeg van krijgen. Natuurlijk niet iedereen, maar ieder zijn smaak. Toch?

Toch zijn vele mensen het meer met ons, PC-gebruikers eens. 95% markt-beheersing is angstaanjagend... En de cijfers van Windows blijven maar stijgen. Als zij willen kunnen zij een kernoorlog veroorzaken, landen volledig economisch stil leggen etc. Je moet maar eens Filip Dewinter als directeur van Microsoft krijgen... oei oei oei!

(overigens, veel mensen kennen dit niet, maar probeer maar eens met Vista of W7 Je Windows toets en TAB eens in te drukken, dat is toch ook wel heel mooi vind je niet :p? XP? Winflip downloaden ;) gratis en voor niks.)

Laatst bewerkt:
Murdoch201, ik zei al voor ieder wat wils, het is wat men wenst en waar men mee wenst te werken. Het is niet de bedoeling dat we strijd krijgen tussen Mac en PC, deze strijd word al op andere vlakken gevoerd en daar ga ik niet aan mee doen haha, ik neem ook aan dat dat niet je intentie was.
Ik zal niet op al je punten een tegen punt zetten maar houd er wel rekening mee dat je een wat verouderde Mac hebt, de huidige Mac's gaan al een hele stap verder als vroeger. Net als met PC land, wat nu wel kon kon vroeger niet. Ik ben het met je eens dat problemen bij Windows op te lossen zijn maar.....ik heb nog nooit problemen gehad met Mac in combinatie met wat voor soft of hardware dan ook, het werkt gewoon.
Wat idd wel scheelt is de 64bits, dat is tegenwoordig een standaard norm bij Mac en al zijn software dus dat draait al velen malen beter. Het grootste plus punt van een Unix systeem is dat deze pas wat inlaad als het nodig is, een pc laad een enorme data basis in zijn werkgeheugen en swap file om te kunnen werken, daar zit een enorme traagheid in de Windows omgeving. Het wel of niet gratis van software geld bij Mac en PC het zelfde, zat manieren om ergens aan te komen. Om toch even terug te komen op een windows omgeving netwerk aan maken, bij Windows kun je maar 1 netwerk omgeving tegelijk aan maken, je zult anders al software van derde moeten gebruiken als je bijvoorbeeld met je laptop thuis en op de zaak wilt werken waar bijvoorbeeld weer een proxy server aanwezig is, bij mac kun je standaard meerdere netwerk omgevingen aan maken, kwestie van kiezen waar je bent en de juiste ip, dns en werkgroepen staan klaar voor gebruik met bestandsdeling en internet en mail. Heel simpel allemaal.
(We gaan wel heel oftopic nu haha :p)
Wat betreft virussen dat zal wel mee vallen, buiten het feit dat ik er nog nooit 1 gezien heb kun je bij mac instellen dat je toestemming moet geven voor welke verandering dan ook in je systeem, dat gaat bij windows niet. Als een schadelijke software iets wil op de mac moet deze nog steeds toestemming van me krijgen. Bij windows bestaat er veel spyware op internetsites die gratis en voor niets zomaar gezellig op je pc komen te staan, dat gaat bij mac niet. Mocht er toch iets niet zijn zoals het hoort met de Mac, er bestaat zoiets als Timemachine, dit programma maakt gewoon per uur een backup van het systeem, je kan letterlijk per minuut, per file, per foto per wat dan ook iets terug halen. Heel mooi gemaakt. Ik zal wat ellende hebben gehad met de herstel functie van Windows, dan weer niet dan weer wel maar nog steeds met fouten. Nee ik bedankt voor Windows.
Daarom zeg ik nogmaals, het is wat men wil, de een kiest voor dit en de ander kiest voor dat. Wat betreft markt aandeel, in Europa is Microsoft de winnaar maar buiten Europa word er veel met Mac gewerkt, das altijd al zo geweest. Velen waren het er ook niet mee eens dat er een Intel chip set in kwam, waren veel te bang dat het op Windows ging lijken maar gelukkig maken ze nog steeds onderscheid in het systeem programmatuur en das maar goed ook.

Grtjs Jarno jjw

Tja, de strijd die op andere vlakken word gevoerd waren er nooit geweest als Apple zijn veel grotere concurrent wat respecteerde, maar inplaats van respect te tonen gaan ze nu reclames maken waar ze hopen mee te scoren door Windows & PC's te kleineren. Als ze slim zijn weten ze dat er bij een normale mens een schakel word aangezet die zegt "bedrijven die proberen te scoren door anderen alleen maar te kleineren, die zijn niet pluis.". Microsoft lacht vooral met hun commercials, want ze worden er alleen maar beter van.

Het is bekend over dat geheugen-gedoe en waar dat naartoe gaat bij Windows en Mac. Alleen werkt je applicatie wel verder in de achtergrond bij Windows, bij mijn Mac word hij gewoon letterlijk volledig "bevroren". Als ik dus iets aan het downloaden ben met iets, en ik minimaliseer dat in Mac "bevriest" hij. In Windows download hij gewoon verder. Bij Windows neem je dan toch gewoon meer werkgeheugen? Wat kost dat nu tegenwoordig? Gewoon niks. Tenzij je meer geheugen in je Mac wilt natuurlijk... Dan zijn er nog manieren om je Windows op dat gebied zoals Mac te laten werken, dus de beste keus op dat gebied blijft dan ook Windows. Maar natuurlijk, als je dit allemaal moet uitleggen in een commercial aan de mensen...

Ik denk niet dat je van dat virussen gedoe helemaal juist zit. Bij Mac kan dat ja, maar ook niet! Dat is dus de zwakke plek. 1 Virus en hij schakelt die confirmatie uit. 1 website en hij schakelt die confirmatie uit. En bij Windows gaat dat niet, hij zal het altijd vragen. Je zult altijd moeten downloaden & openen, anders gaat gewoon niet.

Een herstel-functie is bij Windows niet zomaar nodig, die dient alleen er alleen voor als je iets mis hebt met je systeembestanden, als je geen back-up hebt, als je dus geen anti-virus hebt gehad dat tegen het virus op kon, enzv.

Ik sprak met controle over de markt over de wereldwijde markt. In andere landen kan Mac meer gebruikt worden, zoals Amerika. Daar zitten er ook wel een paar miljoen meer inwoners denk ik.

Vroeger hadden alle computer bedrijven (en dat zijn er veel, bv.: Apple, Fujitsu, Sony, Dell, HP, Compaq, Acer, Asus, en ga zo maar door) hun eigen besturingssysteem. Ondertussen zijn al die bedrijven die computers maken, maar dan ook allemaal overgestapt naar Windows. Op 1 na, en dat is dus Apple. Die al sinds het bestaan van Microsoft ze kleineert, en zien als het vuil van de straat. Terwijl ze zelf vuilbakken vol hebben staan met iPhones die plots vanzelf in mensen hun gezicht ontploffen...

Maargoed, iedereen zijn smaak, ieder zijn keuzes.

Laatste Offtopic reactie....

Wat ik al zeg, ieder zo zijn eigen smaak.
Wat betreft reclame, reclame is altijd al een harde buisnis geweest, dat weet ook iedereen, ik kijk er al niet eens meer naar, reclame is leuk bedacht om een product op de markt aan te prijzen maar de manier waarop dat gaat vind ik vaak onzinnig, of het nou om audio gaat, om video, om inlegkruisjes om wat dan ook.

Wat betreft het "bevriezen". Het is mij nog nooit overkomen dat mijn Mac "bevriest" tijdens welke applicatie dan ook dus ik kan niet met je mee gaan wat dat betreft, als ik aan het downloaden ben kan ik gewoon verder werken.

Tuurlijk ben ik op de hoogte van zogenoemde virussen voor Mac, ik ben ze gewoon nog nooit tegen gekomen en het zijn er velen minder als in PC land. Bij een email op de pc met bijvoorbeeld een bijlage en je opent de bijlage, hoef je niets te doen, rustig achter over zitten en tata, spyware ge�nstalleerd, uiteraard weten we allemaal dat je email met "vreemde" bijlage niet moet openen maar niet iedereen is zo slim. Bij Mac is in te stellen dat bij elke applicatie of wijziging in het systeem er een scherm verschijnt waarin je je user name en paswoord moet invullen om de wijziging te laten plaats vinden, mocht er dus toch een spyware/virus achtig iets binnen komen reageert de Mac gebruiker meteen met "uuuhh nee dat wil ik niet". Het is heel simpel, je zegt het zelf al, het marktaandeel in Europa is groter van PC, dus worden er veel meer niet correcte programma's en applicaties geschreven voor PC land binnen Europa.

Juist het grote verschil tussen systeem herstel bij Windows en Timemachine bij Mac is dat bij Mac niet alleen de systeem bestanden worden gebackuped maar gewoon letterlijk alles. Ik geef toe, het neemt wat ruimte in beslag maar het is echt een uitkomst. Gooi ik per ongeluk een mail weg, ik leeg ook nog mijn prullenmand en op webmail is de mail niet meer aanwezig dan start ik Timemachine en haal zo die email weer terug. En dat zelfde geld voor alles wat er maar op mijn Mac staat. Die functie heb ik bij Windows nog nooit gezien.

Ik zeg maar zo, heel mooi toch dat er verschillende systemen zijn, Windows met allerlei versies, Mac met hun systemen, Android nieuw op de markt ook al bestaat het al een tijdje, we hebben keuze zat en aan de mens wat ze prettig en fijn vinden werken. Ik sprak een ouder iemand op Helpmij.nl die nog met MS-DOS applicaties werkt.

Dat "al" die bedrijven over zijn gestapt naar Microsoft komt ook deels omdat ze veel geld hebben "gekregen" hun software systeem te verlaten en het Microsoft pakket mee te leveren bij hun Hardware, een samen werking wat je ook veel zit bij bedrijven die samen smelten, vroeger had je 5 banken in in stad, nu nog maar 2.

Ik zie het probleem niet, wil je er niet mee werken dan kies je er niet voor, heel simpel.

Ik vind het wel grappig dat deze offtopic situatie ontstaat daar je zelf de topic starter bent met een vraag over je Mac machine die naar eigen zeggen nog goed werkte, alleen kon je er niet zomaar een nieuwe update voor krijgen, net als bij windows, het begon allemaal met Windows 1 in 1985 en daarna moest je elke keer betalen voor een nieuwe versie, of het nu om een upgrade, oem, retail of nieuwe installatie ging. De hotfixes en zogenoemde service packs zijn gratis. Het zelfde is bij mac, jouw systeem 10.3 is inmiddels vervangen voor 10.4 10.5 en nu 10.6 en in de maak is 10.7, alle verbeteringen en software updates zijn gratis. Het principe werkt het zelfde bij beide producenten.

1 ding is een feit, Microsoft is heel goed in het produceren van personal software/hardware, dus bedoeld voor de "heb plezier thuis" markt. Mac heeft veel software/hardware ook voor de zakelijke markt en vooral in de grafische sector zijn ze heel sterk. Dat moet toch ook wat zeggen, velen bedrijven hebben een PC om op de werken maar deze hangt toch in velen gevallen vast aan een bedrijfsserver die vaak voorzien is van Unix software omdat dit in velen gevallen stabieler is. En daar is Mac ook op gebaseerd.

En de slimme doe het zelfer weet de manieren wel om niet te betalen, dat zei je zelf ook al.

Voor de rest ga ik niet meer voordelen en nadelen bespreken over wel of niet Windows of Mac, de 1 kiest voor dit en de ander kiest voor dat. Ik ben blij met mijn Apple producten en jij bent blij met je Microsoft producten.

Wel fijn dat de moderators Tha Devil, satshow en Terrarabo dit even hebben toegelaten, mijn dank hier voor.
Laten we het daar bij houden.

We kunnen natuurlijk nog wel antwoord geven op je eerst gestelde vraag over je Mac machine.

Grtjs Jarno jjw

Bij reclame toon je wat je te bieden hebt, niet wat een ander zijn nadelen zijn. Je ziet bij die wasproducten toch ook nooit staan "Dash, word zwarter dan zwart" inplaats van die grote "X"? Dit is een respectievelijke manier om reclame te voeren, en om een ander niet kapot te krijgen en zo te scoren. Apple is de enigste die hier buiten het boekje gaat.

Je Mac bevriest niet, de applicatie. Als je de applicatie minimaliseert, bevriest de applicatie. En stopt hij dus met werken.

Vergeet de e-mail scanners voor je PC niet, de spam map, de mensen die automatisch te zien krijgen bij .exe "Dit kan een schadelijk programma zijn!" en de mensen die wel ondertussen bijna allemaal (voor 95%) op de hoogte zijn wat schadelijk kan zijn en wat niet. Die 5% zullen wel de hele jonge kinderen zijn, die niks van computers kennen. De mensen die instellen dat ze ja of nee voor wijzigingen van het systeem willen, zullen rap merken hoe zwak een Mac tegen die dingen is beveiligd. Dat virus zet gewoon die beveiliging uit, en geloof me, dat gaat heel makkelijk bij Mac. De niet correcte programma's voor Windows in Europa zijn meestal veel beter scorende programma's als bij Mac. Je hebt keuze genoeg, en als het programma niet werkt, dan kom je dat toch hier op dit forum melden? Je krijgt een antwoord binnen de 10 seconden hier. En als je het echt niet opgelost krijgt (na compatibiliteits modus, reinstalleren enz) en je hebt betaald, krijg je normaal gezien je geld terug. En zoek je een ander alternatief, want meestal zijn er enorm veel programma's voor Windows die een gelijke functie hebben.

Bij Mac heb je dan TimeMachine, wat dus blijkbaar backups maakt van al die dingen. Voor Windows heb je dan nog een ander progje, dat geen backups nodig heeft (vergeten hoe het noemt, google zal het wel weten). Als je iets verwijdert van je harde schijf word die ruimte eigenlijk als "vrij" gemarkeerd, maar je uiteindelijk staat dat bestand nog op je harde schijf. Dat programma kan dat bestand terug halen, (als het nog niet is overschreven, dus erg handig bij ongelukjes of na een paar dagen zien dat je perongeluk iets kwijt bent geraakt). Dan zal er ook nog een soort Timemachine voor Windows bestaan, ik zoek op en krijg al: TrackMyFiles, GenieTimeLine, Radix Remote, TimeTraveler, Iets van Altaro, Anti Crash assistant.... En nu stop ik met scrollen. Dat zijn al heel veel keuzes, inplaats van TimeMachine want wanneer die niet werkt en het onoplosbaar is, zal er denk ik geen alternatief zijn...

De bedrijven hebben er niet veel geld voor gekregen, de bedrijven zagen in dat ze met Microsoft Windows veel gingen verdienen. Alle mensen kiezen voor Windows, op een paar na dan (Mac).

Ik had inderdaad die vraag gesteld, maar als bij elke mini-dure update van Mac ineens enorm veel meer systeemvereisten nodig zijn, is die Mac ook niet meer nodig en een dom idee geweest. (Staat nu al in de kelder, bij alle andere rommel). In 1985 was het internet nog niet echt goed werkend denk ik, dus moesten die updates ook beschikbaar worden gesteld op CD, en dan kostte het Microsoft ook veel geld. Mensen upgraden/updaten daarom ook maar zelden, dan deden ze gewoon ineens van bv. 1.4 een stap naar 4.2. Bij Mac zit het anders, daar zou je 1.4 niet meer werken. Programma's die allemaal hogere eisen hebben, en voila het is om zeep. Ik heb hier A2 Racer 4 nog liggen, oud spel uit 1999, maar werkt nog op Windows 7. Een spel voor Windows 98 werkt op Windows 7! Dat zou bij een spel voor 10.3 bij Mac al niet meer mogelijk zijn bij 10.6.

Microsoft is voor zowel plezier thuis als werk. Apple is in beide zeer slecht, waardoor het dus ook minder scoort. De software van Mac op de zakelijke markt bestaat het meest uit "Microsoft Office for Mac" gemaakt en gereleased door Microsoft. Het gaat nog maar om office, of het staat al aan kop op de markt van bedrijfszaken bij Apple. Die PC's bij bedrijven hangen vooral vast aan Windows Server .... (jaartal). Het gebruik van Unix-Servers komt dan wel heel weinig voor.

De slimme doe het zelver zal zien dat hij alles gratis voor Windows kan krijgen, maar weinig of niks voor Mac.

Maargoed dan, hier stop ik dan :D
Ieder zijn zin, Mac of Windows.

We moeten een topic openen "waarom mac en waarom windows" haha :p
Het is wat je als laatst zegt en ik ook zei, ieder zijn wil en wens kan uitgevoerd worden, het zei op een Apple machine het zei op een Microsoft systeem.

Grtjs Jarno jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan