Stabieler, wat houd dat dan in?
Sony Vaio's zijn ook erg mooi, mooier vind ik zelfs.
Gebruiksvriendelijk vind ik al wat te veel gezegd, voor een aansluiting op Windows gewoon kabel insteken en klaar. Bij Mac kreeg je dan een uitleg "Gelieve te wachten, bezig met voorbereiden van internet verbinding instellen..." en even later "gelieve de kabel in te steken" dus we staken hem in en dan: "gelieve de kabel er nog niet in te steken! We zullen u zeggen wanneer u deze er mag in steken" en dus halen we hem er weer uit, en dan kwam er weer "gelieve de kabel in te steken" en zo ging dat door en door. Uiteindelijk niet mogelijk om internet daarop aan te sluiten... De moeite al om Windows te kopen.
Die snufjes zijn standaard snufjes, normaal allemaal even veel voor Mac als voor Windows. Als je dan iets extra wilt nemen bij Windows en het is niet gratis (in principe is alles gratis voor Windows, als je snapt wat ik bedoel...) dan kost het bijna niks. Als je dan iets extra voor Mac wilt downloaden is de kans dat het bestaat miljarden keren kleiner, (Die truukjes werken natuurlijk bijna nooit, want bijna iedereen heeft Windows) en het kost handen vol geld. Voor simpele software kost het al 400$. Wat dan bv. voor Windows nog maar 35$ kost.
Ik moet zeggen dat ik toevallig wel een probleem had met mijn netwerk delen, maar dat bleek aan Belgacom (internet provider) te liggen en niet aan Windows. Verder is het "netwerk aanmaken" klikken, aanvinken wat je wilt delen, en hopsa! Je bent klaar.
Die drivers, worden normaal door je PC vooraf automatisch geinstalleerd. Als dit niet het geval is, zul je echt wel een brol merk hebben, of er bestaan geen drivers voor dat besturingssysteem (laptops uit tijd van W98 gaan niet kunnen werken met W7)
Jouw laptop zal waarschijnlijk een 64-bit processor hebben, die je bij de nieuwste Mac's verplicht moet hebben. Geen wonder dat hij sneller werkt natuurlijk... Bij Windows is er ook nog 32-bit, ouder maar nog altijd het meest gebruikt.
Paint is iets heel simpel ja, maar in W7 kun je er tegenwoordig toch ook al heel wat mee. Je hebt miljarden multimedia-bewerkings programma's voor Windows, en maar een paar voor Mac. Als je het ene niet goed vind, nou dan download je toch het andere? Bij Mac ben je al snel uitgekeken met die programma's, bij Windows kun je blijven doorgaan. Elke dag word er wel duizenden soorten software gereleased, gratis en betalend (in principe ook gratis, als je snapt wat ik bedoel). Bij Mac moet je al een hele dikke portomonnee hebben.
De problemen met programma's, zijn altijd op te lossen. En als het niet opgelost geraakt, download je er een uit dezelfde categorie, of je kunt ze zelf maken. Studerend, of spelend maak je de mooiste programma's. En je verdient er nog eens geld mee. Je kunt ook bij Microsoft of andere bedrijven gaan werken als programmeur, en je verdient goud. Met het kennen van zo'n taal voor Mac, geraak je echt niet aan centen.
Virussen op Windows zijn te bestrijden, je kunt overal een gratis anti-virus vinden. En als die toch iets binnengelaten hebben, gewoon ComboFix draaien en alles is opgelost! Dan kun je automatisch op de achtergrond backups laten maken, en je reset je PC gewoon naar je PC terug in de tijd. Bij Mac heb je geen anti-virus, en geloof me, er zijn er al heel veel virussen voor Mac, en er komen er steeds meer bij. Het bekende Safari-lek wil Apple niet eens dichten! Hij vraagt blijkbaar niet om downloadconfirmatie (en om openen al helemaal niet). Dus 1 website, en je Mac zit gewoon vol virussen! En welke backup gaat je dan redden? En ComboFix werkt denk ik ook niet op Mac.
Vista staat er wel om bekend slecht te zijn, die confirmaties waar jij een hekel aan hebt zullen inderdaad heel irritant geweest zijn. Wel niet vergeten dat je een gratis upgrade naar Windows 7 krijgt of naar XP als je in bezit bent van een computer met Vista erop.
Kennelijk draai je ook via truukjes Windows op je Mac, zoals bijna tegenwoordig elke Mac gebruiker doet. Langzaam stellen ze voor standaard opstarten Windows in, omdat ze er gewoon niet genoeg van krijgen. Natuurlijk niet iedereen, maar ieder zijn smaak. Toch?
Toch zijn vele mensen het meer met ons, PC-gebruikers eens. 95% markt-beheersing is angstaanjagend... En de cijfers van Windows blijven maar stijgen. Als zij willen kunnen zij een kernoorlog veroorzaken, landen volledig economisch stil leggen etc. Je moet maar eens Filip Dewinter als directeur van Microsoft krijgen... oei oei oei!
(overigens, veel mensen kennen dit niet, maar probeer maar eens met Vista of W7 Je Windows toets en TAB eens in te drukken, dat is toch ook wel heel mooi vind je niet

? XP? Winflip downloaden

gratis en voor niks.)