Mac wilt niet updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

murdoch201

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Hoi,

ik heb zojuist mijn oude Power Mac G4 (of misschien G3) naar boven gehaald, en hij blijkt nog perfect te werken.
Alleen, hij wilt niet updaten naar een nieuwere versie. Er staat nu OS X 10.3 op, maar naar het schijnt zijn er al veel nieuwere versies zoals 10.5. Als ik bij software-update kijk, zegt hij dat alles up-to-date is, hoewel er al veel nieuwere versies van Mac OS X zijn. Ik heb ook handmatig geprobeerd 10.5 te downloaden, maar dan krijg ik de volgende error bij installer: "het overzichtsbestand voor dit pakket is niet gevonden". Er staat 1 pkg bestandje. Kan er iemand mij helpen?

Mvg, murdoch201

kan je een streen shot geven van dit >over deze mac>meer info en dan van het begin scherm je maakt een screenshot door shift+appeltje+4 dan spatie en dan klik je op het scherm.
ja kan hem niet updaten van 10.5 is een nieuw besturingsysteem daar heb je een dvd voor nodig. je kan het zien als dit:
xp>vista>windows 7
10.4>10.5>10.6

Ohw. Dat is pas stelen van geld, Windows geeft meestal een nieuwe versie om de 5 jaar, ik betaal toch ook niet voor mijn service packs? Maarja, het is geweten dat die zogezegde "betere" dingen meer kosten.

10.4 en 10.5 kan je nog makkelijk vinden op Tweedehandsmac.nl. Het zijn overigens geen service-packs, maar een upgrades van soms €29,-. WOW, €29,- ? Ja,€29,-!!!

Laatst bewerkt:
het is ook mogelijk dat 10.4 of 5 te hoog zijn voor je Powermac niet vanwege je cpu maar andere dingen
ik weet niet zeker maar het kan wel zo zijn

dat klopt! dus 29 euro? (geen euroteken want Apple had die nog niet uitgevonden voor 2005). Dacht het niet, dat word de prijs van een iMac.

Als je je Alt en Shift op je Mac-keyboard drukt, krijg je een euroteken, Murdoch201. En die OSX retail upgrade kan je o.a. halen bij MediaMarkt en bij de Apple Resellers voor €29,-. En, zoals ik al zei, anders even voor een tweedehands OSX versie kijken op
TweedehandsMac.nl. Voor wat betreft jou Mac, zal OS 10.6 niet gaan lukken. Die is Intel only, maar 10.5 en 10.4 moet nog zeker gaan.

Groet, Peter

10.5 ligt al boven de minimum processor statistieken, en 10.4 net ook. Dus het zal 10.3 blijven. Overigens, wat een verschrikkelijke trage computer is me dat... Ik doe erop waar hij voor gemaakt is, en ik kan niet meer dan 5 tabbladen openen, en ik krijg al dat "op-mijn-zenuwen-werkend-draaiend-wieltje".

Heb je wel eens geprobeerd de PRAM te resetten? Heb je wel eens geprobeerd je Schijfbevoegdheden te herstellen? Heb je wel eens in je Console gekeken wat je draaiende processen zijn? Is je RAM-geheugen nog wel goed? Is je harde schijf vol? Zo nee, hoe vol zit hij dan? Allemaal vragen voor je, Murdoch201!

Groet, Peter

ik zou niet weten hoe dat allemaal moet met een Mac. Spijtig genoeg is het niet gebruiksvriendelijk genoeg zoals bij Windows om met 1 druk op de knop het op te lossen. Het is een harde schijf van 25,49 GB. In die tijd, heel veel voor een Mac, en verschrikkelijk weinig voor Windows.

Heb je niet een grotere harde schijf liggen? 26 Gb is erg weinig voor Panther! Dan is het ook geen wonder dat hij traag is. In die tijd was het voor een Mac ook erg weinig. Want als je al wat muziek er op gooit zit je zo aan die volle schijf.

Groet, Peter

Ik snap niet dat je klaagt dat hij traag is, een G3 stamt uit de prehistorie !
Die bak is minimaal 10 jaar oud wat verwacht je dan nog van een computer.

Het is een G4...
En als Apple de gewoonte heeft om in die tijd van die processors er bij te steken die op niks trekken voor 2100€ zou je voor minder een PC van 450€ kopen met 1 TB, intel core i3, + beeldscherm muis en toetsenbord.

Daar heb je wel gelijk in !
Maar een mac heeft ook enorm veel voordeel op een PC.
En vooral als je veel grafische en beeld programma's gebruikt !
Ik draai met een mac pro verschrikkelijk veel geld maar wel een steengoede machine !

Ja soms helaas gaat de techniek zo snel dat het niet bij te houden is. Ik kocht een iMac en de dag daarop werd er een nieuwe versie uitgebracht....zo zal het altijd blijven. Maar ik sluit me aan bij Bartb112 want ik ben overgestapt van Microsoft naar Mac os en wil echt NOOIT meer terug.

Grtjs Jarno jjw

Waarom Windows dan niet meer terug willen hebben jjw? Vertel eens waarom je Mac beter vind. Ik vind erg interessant wat mensen zo doet denken dat Mac beter is. Natuurlijk iedereen zijn eigen smaak, maar toch vind ik het heel raar.

Stabieler, mooiere en zeer gebruiksvriendelijke interface (uiterlijk/bediening), vol met snufjes die onder Windows allemaal als extra moeten geïnstalleerd worden. Ik noem maar het netwerk gedeelte, wat onder windows in een zakelijke omgeving nog wel eens lastig in te vullen is zodat bestanden en internet gedeeld zijn en goed werken, je kunt makkelijke vele netwerk omgevingen aanmaken met hun bijbehorende waardes, voor bijna alle bestaande componenten die je er maar op aansluit is al een driver aanwezig, sneller met minder, mijn laptop is voorzien van een intel 2ghz core 2 duo voorzien van 3gb werkgeheugen, dit is voor Windows en vele zware applicaties vaak nog te weinig en voor deze mac al eigenlijk overkill, foto/video bewerking gaat heel soepel en simpel, het iLife pakket is zo uitgebreid, bij windows moet je alle programma's los kopen, het standaard Mac os X snow pakket is al voorzien van zoveel programmatuur dat je bijna niets meer extra's hoeft te installeren, in mijn geval mijn laptop zeer compact maar toch alle aansluitingen die je maar kunt bedenken, mijn iMac thuis, 1 monitor waar alles al in zit, geen losse kast met monitor.
Ik kan nog wel even door gaan.
Ik heb jaren met Windows gewerkt en de vele fouten en niet werkende programma's, vele foutmeldingen, veel last van spyware en virussen, de vele omslachtige manieren om iets te bereiken heeft bij mij de knoop laten door hakken. Ik hoef echt niet meer terug, ik zeg eerlijk ik draai via Parallels wel een windows versie mee omdat ik op het werk bepaalde online applicaties alleen met de Windows internet explorer kan benaderen maar dat heeft niets met de Mac te maken, die sites zijn alleen maar geschreven voor Windows internet explorer.
Nee voor mij niet meer anders. Ik geniet elke dag nog van mijn Apple machines.

Ik zal je zeker niet proberen over te halen maar laat mensen wel eens zien hoeveel simpeler het is op een Apple machine en vele zijn het met me eens, ieder zijn voorkeur zeg ik altijd maar.

Grtjs Jarno jjw

Laatst bewerkt:
zelfde als hier boven, alleen ook nog dat mac os x volledig POSIX compatible is(unix V3) daardoor heb je het beste van 2 werelden een mooie GUI en de processing kracht van een unix systeem plus, als je wilt kan je ook nog alles in CLI doen.

Daarom zeg ik, ik kan nog wel even door gaan haha :d

Grtjs Jarno jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan