mac zit vast in opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

dukkie3110

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
hey,

ik probeer mac os x te installeren op een intel-based computer (mijn oude)
maar na de installatie van cd rom, bij de eerste keer opstarten krijg ik de errorcode "b0 error", dit heb ik opgelost met op F8 te drukken bij het opstarten van de cd-rom, en dan "rd=disk0s1" in te vullen,nu boot hij wel, mar nu zit hij vast in "Starting Mac OS X..." (het balkje komt vast te staan + zie foto) iemand weet waarom of hoe ik de "b0 error kan oplossen" ?

Bijlagen

• SAM_0155.JPG
    SAM_0155.JPG
    63,5 KB · Weergaven: 27
als ik nu probeer op te starten krijg ik dit (zie bijlage)

Bijlagen

• rsz_sam_0157.jpg
    rsz_sam_0157.jpg
    142,9 KB · Weergaven: 29
Heb jij eigenlijk wel een mac, dukkie3110?
Intel-based. Dus PC met Intel?

ik heb een mac licentie, maar ik had een mac, die is nu kapot, iets met de harde schijf (dus ik doe niets illigaals) en ja, intel-based processor...

ik probeer het nu op een oude pc van mij te installeren (windows xp zat daarvoor op)

Laatst bewerkt:
Jazeker doe jij iets illegaals.
In die licentie staat dat hij alleen geinstalleerd mag worden op Apple Hardware.
Had je trouwens die dvd/cd bij je Mac gekregen? Met ander woorden, is het retail?
Veel succes met installeren.
Ik ga je hierbij niet meer helpen, dukkie3110.
Sorry

Je kan wel die harde schijf van je Mac vervangen.

Jazeker doe jij iets illegaals.
In die licentie staat dat hij alleen geinstalleerd mag worden op Apple Hardware.
Had je trouwens die dvd/cd bij je Mac gekregen? Met ander woorden, is het retail?
Veel succes met installeren.
Ik ga je hierbij niet meer helpen, dukkie3110.
Sorry

Je kan wel die harde schijf van je Mac vervangen.

het is niet illigaal, het is tegen de burgerrechten... dat is niet hetzelfde.
plz help me, het is niet tegen de regels

Laatst bewerkt:
Sorry, dukkie3110
Je haalt nu twee dingen door elkaar.
De EULA is een softwarelicentie waar jij mee akkoord bent gegaan toen je OSX op je Apple hardware installeerde. Dus doe je nu een illegale handeling, omdat je het installeert op een Intel-based computer zonder Apple hardware.

Een originele (retail) Mac OS-cd kun je niet zomaar op een Windows-PC installeren.

Daarvoor moet je eerst andere handelingen uitvoeren zodat je het kunt installeren.
Als je Mac OS toch op je Windows-PC wilt installeren kun je het beste even op "hackintosh" zoeken.

Meer informatie kunnen we je hier niet geven aangezien dit onderwerp tegen de huisregels van Helpmij is.

Een originele (retail) Mac OS-cd kun je niet zomaar op een Windows-PC installeren.

Daarvoor moet je eerst andere handelingen uitvoeren zodat je het kunt installeren.
Als je Mac OS toch op je Windows-PC wilt installeren kun je het beste even op "hackintosh" zoeken.

Meer informatie kunnen we je hier niet geven aangezien dit onderwerp tegen de huisregels van Helpmij is.

hey,

dank je voor de "hackintosh" naam...
nu : nog een probleem : ik probeer de partitie te herformatteren in het HFS Journaled en ik krijg de error : "unknown error -5339" iemand een idee ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan