Macbook 13 inch i5 of i7? prijs/kwaliteit

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Berichten
2.172
beste ..

ik ben van plan op korte termijn een macbook te kopen.
aangezien ik al een vrij snelle pc heb met i7 processor en de laptop makkelijk mee wil kunnen nemen wil ik voor een 13 inch gaan.

van dit formaat zijn er 2 modellen, een met de i5 2.3ghz en een met de i7 2.7ghz, voor zover ik weet is het enige verschil dat de harde schijf bij het i7 model iets groter is, wat op zich geen probleem is voor mij.

het prijsverschil tussen deze 2 modellen is echter maar liefst 300 euro.


mijn vraag is, is het een goede keus om gewoon voor het i5 model te gaan? 0.4ghz verschil voor 300 euro vind ik relatief erg duur, en hoe erg zal je dit verschil uberhaupt gaan merken?

hopelijk kan iemand mij hier wat informatie/tips over geven.
 
het scherm is groter en er past dus meer inhoud op, je hebt een extra usb aansluiting, dat is erg handig omdat ze bij de 13" macbook al zo dicht bij elkaar zitten dat er maar een usb stick inpast als deze wat breed is. je kan bij de 15" kiezen voor een dedicated video kaartje, wat natuurlijk sneller is dan de hd3000. en als je video bewerking gaat doen maakt die quadcore wel wat uit.
 
volgens mij heb je niet helemaal goed gelezen, beide modellen zijn 13 inch en beide modellen zijn DUAL core

oftewel, de vraag is moet ik voor een 2.3 (i5 dual core) of een 2.7 (i7 dual core) ghz processor gaan, wanneer het prijsverschil 300 euro is?
 
sorry, dit heb ik inderdaad niet goed begrepen.
persoonlijk zou ik voor de i5 gaan. de 2,3 ghz, ik heb er de 300 euro meer niet voor over.
 
en 300 euro verschil is het niet waard.
Want ik heb hier een i5 & i7 liggen.
Maar echt een groot verschil heb ik hier niet.
 
dat was inderdaad ook mijn mening, wilde enkel een bevestiging of even kijken of er meer verschillen waren. bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan