Macbook Air start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinPro

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo allemaal,
Ik heb in begin mei een Macbook Air gekocht. Het werkte allemaal perfect. Op een dag controleerde ik (zoals ik vaker doe), het geheugen. Mijn oog viel toevallig op Bevoegdheden. Daar stond namelijk bij dat iedereen toegang had op Macintosh. Ik dacht dus, dit is foute boel en klikte bij de optie iedereen op geen toegang (Achteraf was dit een hele domme actie van mij) Toen ik het venster sloot probeerde ik een progamma te openen. Dat ging niet. Na een aantal keren proberen een progamma te openen gaf ik het op. Ik herstartte mijn Mac. Ik kwam bij het inlog venster terecht. Nadat ik ingelogd had, kwam het Apple logo en het draaiende radje in beeld. Meestal blijft het radje er een paar seconden staan, maar nu bleef het eeuwig draaien. Ik ben 12 jaar oud, en heb niet erg veel verstand van Mac OS X. (Mijn vorige computers draaiden allemaal Windows) Ik denk dat dit mijn probleem is, maar misschien is er een andere oorzaak... Ik overweeg naar een de Apple Store terug te gaan, maar ik heb natuurlijk liever dat ik het zelf kan oplossen. En tot die tijd... Zit ik met een oude slome Linux opgescheept. :(

Alvast bedankt!

Had je voorheen een wachtwoord of helemaal niet.

En heb je een backup.
Klik

Laatst bewerkt:
Ik heb geen Back-Up, maar opzich staan er nog geen belangrijke bestanden en data op.

(Ik heb eigenlijk nooit back-up's gemaakt, daar heb ik nu een beetje spijt van)

En een re-install kun je dat doen, anders weet ik het ook niet. Heb je een cd erbij gekregen. :o klik

Een dvd drive zit er niet in, wel is er een recovery partitie aanwezig, als je alt ingedrukt houd tijdens het starten van je Mac(vanaf volledig uit) kun je kiezen om de recovery software te starten. vanuit hier kun je dan ook herinstalleren( eerst de partitie formatteren met een ander hulpmiddel binnen de recovery omgeving, schijfhulpprogramma staat onder utility's of hulpmiddelen), je bent dan wel alles kwijt.

als er nog belangrijke dingen opstaan zou ik zelf even naar de Apple store te gaan, wieweet kunnen zij je nog helpen.

Ik heb er geen cd bij gekregen manamana, omdat er geen dvd drive in zit. Maar ik heb wel een super drive...

Als ik de partitie formateer, dan moet ik opnieuw installeren. Alleen ik heb er geen disk bij gekregen. Moet ik OS Lion dan opnieuw kopen ofzo? Hoe zit dat?

Laatst bewerkt:
als je de laptop korter dan een jaar hebt is support gratis, als je geen apple care hebt en de laptop ouder dan een jaar is moet je maar even om de kosten vragen bij de apple store.

liever de vraag nieuw stellen dan je vorige vraag aanpassen!

de disk is dus aanwezig, maar dan in de vorm van een stukje ruimte op de harde schijf, na het formatteren van je mac partitie kun je vanuit die herstelpartitie mac osx weer helemaal schoon installeren.

Ik ben gisteren naar de apple store geweest. Zo'n jongen daar zei dat ik opnieuw moet installeren of alles van de schijf af gooien. Zelf denk ik dat opnieuw installeren geen nut heeft, maar vandaag zal ik het proberen. Indien het nodig is de schijf te wissen, hoe doe ik dit dan?

Trouwens, alvast bedankt voor de vele reactie's :)

Dat is niet nodig, alleen je mac osx partitie formatteren en de hap opnieuw installeren.

Bedankt allemaal, ik heb de boel opnieuw geistalleerd en alles doet het weer. Ik heb al mijn gegevens en bestanden behouden. Ik dank jullie voor je tijd en tips :)

dan heb je de schijf niet geformatteerd, klinkt dan niet echt als een toegangskwestie

Ik weet t, ik dacht eerst ook dat het niet zou werken. Maar gelukkig, het is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan