MacBook Air start niet op, hij blijft bij het blauwe scherm hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ozkan

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Berichten
36
Mijn MacBook Air start niet op, hij blijft bij het blauwe opstartscherm hangen.

Net ook geprobeerd via de shift toets, maar ook dat wil niet lukken. Met de shift toets ingedrukt te houden kom ik wel bij het inlogscherm maar daarna krijg ik weer dat blauwe scherm te zien.

Iemand die het weet???

Niemand die het weet??? :( :( :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Ozkan,

Wat een vervelend probleem dat je Macbook Air niet meer werkt. Natuurlijk snap ik, en ook andere Helpmij-ers, dat je dit zo snel mogelijk wil hebben opgelost. Echter bestaat dit forum uit vrijwilligers en kun je niet altijd binnen 35 minuten een antwoord verwachten.

Je zegt een blauw scherm! Wat bedoel je hiermee precies? Heb je een foto? Wat je eens zou kunnen proberen is een gokje wagen en bellen naar de Apple Helpdesk en daar je probleem voorleggen. Waarschijnlijk moet je betalen voor hulp omdat je niet (meer) binnen de 90 dagen gratis telefonische ondersteuning valt. Echter heb ik zelf de ervaring dat ze je toch nog wel eens willen helpen en het probleem oplossen!

Als dat niet lukt, bezoek dan even een Apple-winkel en leg daar het probleem voor.


Jasper
 
Hallo Ozkan, Help mij zijn allemaal vrijwilligers. Mensen die mensen helpen zeg maar.

Vermoedelijk is het je videokaart of een hardware probleem. Heb je nog garantie. Anders naar de winkel ermee of even bellen. Misschien dat ze je toch nog kunnen helpen.

Anders hier even raadplegen. https://support.apple.com/nl-nl/HT204156
 
Laatst bewerkt:
Hallo.

Begrijpelijk mijn excuses, wist even niet of de topic wel zichtbaar was en de topic wel bij de juiste sub-forum hoorde.

Met blauwe scherm bedoelde ik dat blauwe scherm bij het opstarten van de MacBook, maar zal anders wel naar een Mac store gaan, bedankt. :(
 
Oke. Dank je. Laat weten hoe het je verging. Dat is ook fijn voor anderen met hetzelfde probleem in de toekomst. ;)
 
Mijn MacBook doet het gelukkig weer, heb uiteindelijk met behulp van de CD die met de MacBook werd meegeleverd het probleem verholpen door de harde schijf te formatteren en met behoud van de bestanden OS X opnieuw te installeren.

Daarvoor heb ik op het internet gezocht naar wat andere tips, heb geprobeerd om op te starten via de veilige modus door niet in te loggen, hielp niet. Daarna de PRAM proberen te resetten, ook dat hielp niet. Uiteindelijk de hardware test gedaan, gaf hij een foutcode aan (weet niet of het hiermee te maken had) , maar kon nergens in ieder geval op het internet iets vinden over die code.
Dus uiteindelijk toch besloten om de meegeleverde CD erbij te pakken, daarna met moeite geïnstalleerd en hij doet het nu gelukkig weer. :)
 
Oke dankjewel. Prima opgelost van je :thumb:. Groet manamana.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan