MacBook en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mikeyboy93

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2008
Even een hele domme vraag, ik wil waarschijnlijk een MacBook aanschaffen ik ben steeds een beetje aan t kijken of het me fijn lijkt.
Nu kreeg ik de vraag van ja je hebt thuis windows laptop nu en een pc. Moet je met een MacBook niet iets anders aanschaffen zodat je WiFi kunt gebruiken.
En dat wist ik dus niet 100% zeker.
We hebben nu gewoon KPN en zo'n kastje dat ik via mn laptop draadloos kan internetten.

Kan dat met een MacBook ook of moet je iets van deze pagina aanschaffen?
http://www.apple.com/nl/wifi/ (een airport extreme bijv.)

Hoi,

Nee hoor, je kunt 'gewoon' gebruik blijven maken van je huidige draadloze router.
Sterker nog .... ik heb een volstrekte pc (windows) omgeving .... maar wel een Airport Express router omdat ik daarmee geluid vanaf m'n laptop af kan spelen op mijn hifi-installatie. Dus andersom werkt ook prima, wil ik er maar mee zeggen.

Hoi,

Nee hoor, je kunt 'gewoon' gebruik blijven maken van je huidige draadloze router.
Sterker nog .... ik heb een volstrekte pc (windows) omgeving .... maar wel een Airport Express omdat ik daarmee geluid vanaf m'n laptop af kan spelen op mijn hifi-installatie.

Oke, mooi. Is het wel van belang om zo'n ding aan te schaffen als je draadloos wilt printen? Ik doe dat nu ook via netwerk maar de printer is aangesloten op pc.
Dan moet eerst de pc aan voordat ik kan printen vanaf mijn laptop.
Dit kan ook gewoon via de MacBook gebeuren? Of moet je daar wel zo'n Airport ding voor aanschaffen?

Oke, mooi. Is het wel van belang om zo'n ding aan te schaffen als je draadloos wilt printen? Ik doe dat nu ook via netwerk maar de printer is aangesloten op pc.
Dan moet eerst de pc aan voordat ik kan printen vanaf mijn laptop.
Dit kan ook gewoon via de MacBook gebeuren? Of moet je daar wel zo'n Airport ding voor aanschaffen?

Oeit, dat vraag ik me af .... of de Windows-apparaten de op de macbook aangesloten printer zullen herkennen.
Die Airport Express werkt perfect en heeft inderdaad een USB-printeraansluiting.
Voor de 'herkenning' (daar gaat 'ie weer ....) heb je Bonjour (meegeleverd op cd) nodig om door pc's (niet Apple's dus) de printer te laten herkennen.
Maar het werkt voorts prima.

Oeit, dat vraag ik me af .... of de Windows-apparaten de op de macbook aangesloten printer zullen herkennen.
Die Airport Express werkt perfect en heeft inderdaad een USB-printeraansluiting.
Voor de 'herkenning' (daar gaat 'ie weer ....) heb je Bonjour (meegeleverd op cd) nodig om door pc's (niet Apple's dus) de printer te laten herkennen.
Maar het werkt voorts prima.

Oké, mijn vraag is iig beantwoord. En verder zoek ik dan nog wel even uit hoe ik dat met printen moet doen.

Ik heb hier thuis de printer op een Windows PC hangen maar print er via het netwerk ook op vanaf mijn MacBook Pro.

Inderdaad moet dan wel de Windows PC aan staan anders print ie niet :)

Ik heb hier thuis de printer op een Windows PC hangen maar print er via het netwerk ook op vanaf mijn MacBook Pro.

Inderdaad moet dan wel de Windows PC aan staan anders print ie niet :)

Dat is geen probleem, dat doe ik nu ook. En dan heb ik nog een klein vraagje, je zegt dat je een MacBook Pro hebt dus dan weet je dat denk ik wel.
Op windows heb je zegmaar ook Word, Excel enz. Het zit er niet standaard op maar ik hoorde dat je op Mac andere programma's hiervoor hebt. Hoe heten die? en zitten die er wel standaard op of ook niet? Dat wil ik nl even weten hoe duur dat is enzo.

aangepast *

Heet dat toevallig iWork?

Laatst bewerkt:
iWork is het "Office-pakket" van Apple zelf. Het bevat Pages (zelfde functie als Word), Numbers (Zelfde functie als Excel) en Keynote (Zelfde als Powerpoint alleen vind ik Keynote beter)
Standaard zit er alleen een probeer-versie van iWork op je MacBook. Zelf aanschaffen is €79,-

Als je veel met Word-documenten moet gaan werken zou ik eerder Office 2008 aanraden: http://store.apple.com/nl/product/TQ744N/A?mco=MTM5MjcyNjE

Die is door Microsoft zelf gemaakt en gaat dus ook beter om met Word-documenten.
Pages kan het ook wel alleen loop ik vaak tegen positie- en stijl-problemen aan.

Mocht je nog studeren, kijk dan even of je gebruik kunt maken van de Apple Edu Store.
Scheelt weer een paar euro bij de aanschaf van je MacBook :)

Laatst bewerkt:
iWork is het "Office-pakket" van Apple zelf. Het bevat Pages (zelfde functie als Word), Numbers (Zelfde functie als Excel) en Keynote (Zelfde als Powerpoint alleen vind ik Keynote beter)

Als je veel met Word-documenten moet gaan werken zou ik eerder Office 2008 aanraden: http://store.apple.com/nl/product/TQ744N/A?mco=MTM5MjcyNjE

Die is door Microsoft zelf gemaakt en gaat dus ook beter om met Word-documenten.
Pages kan het ook wel alleen loop ik vaak tegen positie- en stijl-problemen aan.

Mocht je nog studeren, kijk dan even of je gebruik kunt maken van de Apple Edu Store.
Scheelt weer een paar euro bij de aanschaf van je MacBook :)

Ja ik ga (als het goed is) volgend jaar studeren, en heb gezien dat je dan korting kunt krijgen. Ik heb net even filmpjes zitten kijken over iWork.
Het lijkt best veel op Office. Op dit moment maak ik meer gebruik van Word en Excel. Maar dat komt omdat ik op school dit ook gebruik en zelf nu ook windows heb. Maar hierna ga ik waarschijnlijk veel met Apple werken. En dat is ook een reden waarom ik een MacBook wil aanschaffen.
Maar bedankt voor de tip :)

Ja ik ga (als het goed is) volgend jaar studeren, en heb gezien dat je dan korting kunt krijgen. Ik heb net even filmpjes zitten kijken over iWork.
Het lijkt best veel op Office. Op dit moment maak ik meer gebruik van Word en Excel. Maar dat komt omdat ik op school dit ook gebruik en zelf nu ook windows heb. Maar hierna ga ik waarschijnlijk veel met Apple werken. En dat is ook een reden waarom ik een MacBook wil aanschaffen.
Maar bedankt voor de tip :)

ik zou gewoon Microsoft office 2008 gebruiken van apple
werkt net zo fijn en is net zo handig :o

als je vragen hebt wij hebben hier een en al apple en ik werk ook redelijk vaak met windows.
maar apple blijft No. 1

ik zou gewoon Microsoft office 2008 gebruiken van apple
werkt net zo fijn en is net zo handig :o

als je vragen hebt wij hebben hier een en al apple en ik werk ook redelijk vaak met windows.
maar apple blijft No. 1

Hoi daar.
Mijn vrouw heeft een macbook en werkt met Openoffice.... da's geheel gratis.
Ik geef zelf nogal eens een presentatie en dat doe ik dan met haar laptop en met Openoffice impress.
Openoffice is een compleet office pakket en vergelijkbaar met die van MS.

Succes,
Jurgen

Hoi daar.
Mijn vrouw heeft een macbook en werkt met Openoffice.... da's geheel gratis.
Ik geef zelf nogal eens een presentatie en dat doe ik dan met haar laptop en met Openoffice impress.
Openoffice is een compleet office pakket en vergelijkbaar met die van MS.

Succes,
Jurgen

oftwel gewoon ff bij een newsgroup of torrent ff microsoft office 2008 download dat is veel beter open office is niet voor niets gratis;)

open office is niet voor niets gratis;)
Totaal irrelevant en uit de lucht gegrepen kreet.
Dat het gratis is maakt het slechter?

Daarnaast hebben we liever niet dat je mensen aanzet tot het illegaal verschaffen van software.

oftwel gewoon ff bij een newsgroup of torrent ff microsoft office 2008 download dat is veel beter open office is niet voor niets gratis;)

Hmmmm.
Dat is makkelijk gezegd. Gratis dus slecht? :confused:
Ik draai liever legaal en ook nog eens goed.
Als de hele linux wereld en heel veel zakelijke lieden prima met Openoffice uit de voeten kan dan mag jij vertellen wat er zo veel beter aan MS is.
Zelf werk ik er al jaren zonder problemen mee.
Maar goed dit forum is niet voor discussies :p

Mikeyboy93 kijk zelf maar eens op http://nl.openoffice.org/

Aanvulling:
Ik zie al dat er gereageerd is.... uit het hart gegrepen

Laatst bewerkt:
Totaal irrelevant en uit de lucht gegrepen kreet.
Dat het gratis is maakt het slechter?

Daarnaast hebben we liever niet dat je mensen aanzet tot het illegaal verschaffen van software.

sorry ik ken openoffice goed ik vond het niks en en sorry voor het aanzetten tot illegaal.
ik hoop dat het openoffice een oplossing is en dat hij er goed mee verder komt

gr

dat ik zeg dat het gratis is hoeft niet altijd slecht te zijn maar ik vond openoffice aan de lagekant ik heb zelf ook ubuntu gebruikt en dat is goed :D

sorry ik ken openoffice goed ik vond het niks en en sorry voor het aanzetten tot illegaal.
ik hoop dat het openoffice een oplossing is en dat hij er goed mee verder komt

gr

dat ik zeg dat het gratis is hoeft niet altijd slecht te zijn maar ik vond openoffice aan de lagekant ik heb zelf ook ubuntu gebruikt en dat is goed :D

Het is je vergeven hoor:thumb:
Meningen kunnen verschillen, ja toch.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan